Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av creep
Hejsan! Jag är ny här och "tvingades" hitta hit då min drygt 2,5 månader gamla son hatar att ligga i vagnen och dagtid vägrar sova någon annan stans än i mina armar.
Sedan i torsdags lånar jag en vävd långslaj av märket Hoppediz och är redan helt frälst. Så skönt att kunna springa ärenden och gå ut och gå och faktiskt njuta än att bara göra det i snabbast möjliga takt så man kan komma hem igen och lugna sonen!
Jag har i princip bara haft honom i omslutet krysss än så länge (tänkte bli säker på en knytning innan jag lär mig fler) och det funkade bra de första gångerna men nu verkar jag inte få till det rätt längre.
Så då vänder jag mig till er :)
Jag tycker att den biten han har bakom nacken är för slapp. När jag sätter i honom är han pigg coh stretar med huvudet och då går det an men när han sen somnar känns det inte som om den ger tillräckligt med stöd. Har försökt spänna den ordentligt. Det gick bra de första dagarna men nu känns det bara som om tyget skär in i mina armhålor men spänns inte över bröstet.
En annan sak de senaste 2 dagarna är att jag tycker den drar snett i min rygg. Vad ska jag tänka på för att det ska dra jämt? Är det min son som kommit i lite snett då eller har jag knutit fel?
Hoppas på svar :)
Användarens profilbild
Av Gullan
Du har kanske börjat känna dig säker på knytningen och "slarvar" nu? Har du krysset innanför eller utanför smokingbältet? Jag brukar dra sjalen runt mig, med lilla märket mitt fram, korsa bak - sträcka ordentligt och se till att sjalen är slät, ta fram ändarna, stoppa dem innanför smokingbältet, dra igen och se till att allt är sträckt och slätt, dra bak och knyta. Sedan "stoppar jag i" bebisen :) Om du inte vill ha knuten bak, sätter du ju bara märket något åt sidan så får du knuten i sidan också. Om du vill få "handfast" hjälp kan du kolla under bärsjalsträffar, kanske det finns någon i din närhet? Eller så startar du bara en ny tråd så är det säkert nån som "hakar på" den!
Av creep
jag har krysse utanfrö, precis som det visar i instruktionerna. Kan vara så att jag slarvar. Får gå tillbaka och knyta med instruktionsboken framför mig :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
drar du ut krysset också över ryggen? i hoppediz instruktionshäfte gör de inte det men jag tycker att det är mycket stabilare och bekvämare om man gör det. har du möjlighet att ta en bild? det är lättare att hjälpa till om man ser hur det ser ut.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?