Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jojjo
Funderar på att köpa en Amazonas Antigua, men när jag läser om den så står det mest positivt om den just bara på sommaren och innomhus. Är det någon som använder de året om?

Kan man lätt bära även tunga barn i den? Fungerar den lika bra som tex hoppediz eller stork?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag föredrar helt klart storken om jag skall bära ett tyngre barn och det inte är för varmt. Tycker den är lättare att få riktigt bra knytningar med och den avlastar därmed bättre.

Antiguan är också bra och med lite mer träning så kan man få riktigt bra knytningar med den också och en vinterfördel med den är ju att den är smidigare under jackan. Ett stort plus med antiguan är ju att den är så snygg.

Mycket när det gäller sjalar är ju också tycke roch smak. Har du möjlighet att prova hos en återförsäljare eller på en sjalträff så är det nog det bästa.
Av randig
Jag har ingen Hoppiz eller stork att jämföra med och vet inte heller vad du menar med större barn...

Oskar väger 10,3 och är absolut inte för tung för antiguan. Från början hade jag planer på att köpa en hoppiz eller stork efter sommaren men jag känner nu att jag nog kan vänta ett tag till med det.
Av jojjo
Jag har haft en hoppediz ett tag, men nu sålt för att jag tyckte den var för lång (den är ju längre än 4,6 och jag tyckte det blev klumpigt) Och att jag tyckte knuten blev så stor och klumpig för att tyget var ganska tjokt (fast det räknas som en ganska tunn sjal) och det hade lätt räckt med en 4,1 till mig...

Har en girasol som jag får till knutarna mycket bättre på, men den är bara 3,6 och jag vill gärna ha en längre också. Så därför funderade jag just på en Amazonas Antigua för att den var tunnare och att jag då kommer få till knutarna bättre, eller är jag helt ute och reser?

En stork är väl lite tjockare än en hoppediz också va? Eller det beror kanske på tygkvaliteten? Just med tanke på knutar osv?

Usch vad svårt det kan vara ibland....

Anna du säljer sjalar va? Hur länge kan man bära med Antiguan? Alltså tål den lika många kilo som en stork tex?
Användarens profilbild
Av diddeldi
antiguan har ju inte avsmalnande ändar, så på det sättet så kanske inte knuten blir lika liten. men jag tycker inte att den är störande stor.

jag tror inte att det är några problem med att den inte skulle hålla för stora vikter, däremot kanske man kan tycka att den avlastar lite sämre än en diagonalvävd. men det beror som sagt lite på hur bra knytning man har gjort också.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har både en AA och en stork, och de kompletterar varnann bra. Men jag måste säga att storken inte alls känns lika tjock som hoppisen, jag hade en ett tag och sålde den sen för jag tyckte att den var så tjock och knuten blev så stor. Storken är mycket smidigare.

AA är tunn, och får man inte till knytningen perfekt är den obekväm. Men annars är den jätteskön!
Av jojjo
Jag ska nog försöka hitta en stork och testa den ändå innan jag bestämmer mig! Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av jag71
jag har bara en Amazonas Antigua och visst har det varit problem med knytningarna! De på ryggen eller för att vara ärlig så har det aldrig varit problem att knyta utan det är när skrutt tröttnat och spänner ut hela den lille kroppen som den faktiskt glidit upp lite - inte så att det varit någon fara, jag tror att det beror på att jag dels knyter lite för löst och dels för att skrutt är lite liten ännu. i övrigt tycker jag jätte mycket om min sjal och har inget att klaga på. Har dock bara haft den sen i maj/juni någongång, har prov burit min bonuspojk och det går bra, han är 3½ år och väger 12-14 kilo.
Användarens profilbild
Av naimiez
jojjo skrev:Jag ska nog försöka hitta en stork och testa den ändå innan jag bestämmer mig! Tack för hjälpen!
Se under bärsjalsambasadörer kanske det finns någon i närheten som har så du kan prova :-D Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?