Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av vindy
Hej!

Har fått mina sjalringar jag beställt. Nu behöver jag lite råd om hur jag går vidare. Jag har en Bära barnsjal som jag nu ska sy om till ringsjal. Jag har på ett hum koll om hur jag ska sy fast ringarna.

Kan jag sy med vanlig sytråd och hur mkt ska jag sy?
Användarens profilbild
Av jag71
Nu är ju inte jag ett proffs men jag skulle ju använt en tråd jag hade hemma. Hoppas någon kan ge dig ett mer exakt svar
Av vindy
Jag funderade på om jag skulle använda en starkare tråd. Men då jag inte får några svar så får jag chansa på vanlig tråd. Antar att det är ok :)
Användarens profilbild
Av jag71
Dem ringsjalar jag sytt har jag använt dem trådarna jag haft hemma. Inte extra starka eller nåt sånt. Har fungerat fint! Så sy på du! Vill se bild på hur den blev sen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
bomullstråd är lite klent tycker jag, men polyestertråd funkar. sy fram och tillbaka några gånger så håller det bättre, särskilt mot kanterna :D
Av vindy
Ni har ingen bra beskrivning om hur jag exakt ska sy? Har lite koll men inte jättemkt. Skulle vara tacksam om jag fick lite råd :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
vindy skrev:Ni har ingen bra beskrivning om hur jag exakt ska sy? Har lite koll men inte jättemkt. Skulle vara tacksam om jag fick lite råd :)
vilken vikning har du tänkt dig? har du kikat in på http://www.falkmedia.se/sy.htm? (sybeskrivningarna på sjalbarns förstasida)
Av vindy
Alltså jag har ingen koll alls egentligen. Har tänkt att ha ringarna i ändan av tyget. Trodde det räckte med att bara vika in ringarna i tyget och sedan sy. Som sagt jag har inte så mkt koll. Det är en Bärabarn knytsjal som jag ska sy om.
Av vindy
Diddeldi: Jag kikade in på den sidan nu. Fanns en jättebra beskrivning som jag ska använda mig av :) Ska bara åka och köpa polyestertråd oxå.
Användarens profilbild
Av diddeldi
vindy skrev:Diddeldi: Jag kikade in på den sidan nu. Fanns en jättebra beskrivning som jag ska använda mig av :) Ska bara åka och köpa polyestertråd oxå.
ja vad bra :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?