Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
barn upp till 27 kg i en Ergo men bara upp till 20 kg i en Patapum? Är man dumsnål om man väljer en Patapum? Vill ju kunna använda så länge det går ju ;) Dessutom vill jag kunna nödbära storasyster (3 år, 20 kg) ibland. Ekonomin är lite skral men vi behöver nog en bärsele iallafall ;)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Har tyvärr inget svar....min 9-åring väger 24 så... :D Dom borde ha en maxlängd ist eller nåt....
Av Annsofi
jag har bett patapums tillverkare kommentera detta och återkommer när jag fått svar. Det vanliga svaret jag får när jag diskuterar viktrekommendationer från olika tillverkare är att man testar produkterna på en betydligt högre vikt än den rekommenderade maxvikten men att man sen vill vara lite försiktig med att ange en hög maxvikt av försäkringsmässiga skäl. Precis som det sägs här så är det främst barnets längd som sätter begränsningar för hur länge man bär bekvämt i selen. 20 kilo är tillräckligt för de flesta.
Användarens profilbild
Av Allis
Jag testade att bära Arvids 3-åriga kusin i vår Patapum. Hon väger 15 kilo och har storlek 98. Det gick bra (hon hade fantastiskt kul och ville aldrig gå ner) MEN hon var lite för lång. Den delen som går över ryggen hamnade väldigt långt ner på henne och det blev tungt för mig. Kan tänka mig att Patapums nya toddler-modell är bättre för så stora barn. Kanske är det så att Ergon fungerar när barnen blivit längre? För i detta fall var det inte vikten som var problemet.
Användarens profilbild
Av Tiz
Tackar och bugar för svaren. *funderar vidare*
Av Annsofi
Patapums tillverkare svarar att man kan bära i patapum så länge som man själv känner att det är bekvämt. Produkten är testad för betydligt högre vikter. 20 kg är bara en rekommendation utifrån vad Patapum tycker är rimligt för att man ska ha optimal användning av selen. Köper man selen till ett barn som redan väger nära 20 kilo menar de att då kan man kanske bara bära bekvämt ytterligare några månader och då har man inte fått full valuta för selens pris. Deras erfarenhet är att man har optimal anvädning av selen upp till ett barn på runt 20 kilo. Hur tungt man orkar bära beror också på bärarens fysik och kroppsbyggnad. Patapums erfarenhet är också att barnets längd har betydelse och man håller på att ta fram ett storleksschema baserat på både vikt och längd men det dröjer nog lite innan det är klart.
Användarens profilbild
Av Tiz
Tack snälla för svar :D Tror det lutar åt en Patapum iallafall då. Måste bara få ut en annons på Everestbärstolen... Vad tror ni man kan ta för den? Den är inköpt 2003 och är använd max 10 gånger.
Av Annsofi
oj då, jag vet faktiskt inte vad Everestbärstolen är för något men jag brukar söka lite på blocket och andra sådana ställen för att se vad 2.a hands värdet ligger på. Är det en liten marknad i Sverige för den stolen finns det ju liknande 2:a hands sighter i ex. England. Då kan du ju kolla nypriset där och se hur många 10% värdeminskning den har där. Annars får du öppna för budgivning :wink: Lycka till och när det gäller Patapum så blir du säkert nöjd! Det är en mycket bra sele som dessutom är prisvärd!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?