Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hella
Jag har börjat så smått att knyta på ryggen, och idag gjorde jag omsluten efter att ha sett så bra bilder i hoppediz knythäfte. När jag bar min tvååring i sjal (nu är det bara ergo som gäller OM han över huvud taget vill bäras) så gjorde jag bara ryggsäcksknytning, så det här är första gången någonsinn jag gjort omsluten på ryggen.
Det var hyfsat lätt, ända till man kom till det här med att sprida ut tygen över ryggen på barnet. Det är ju snudd på omöjligt att göra själv! Eller?

Dottern somnade i alla fall, och även om hon i vaket tillstånd är stadig i nacken, så vill jag ju inte låta henne sova utan stöd, så jag fick be min femåring om hjälp eftersom sambon jobbar.

Hur som helst:
Här är bilder på "före" och "efter" femåringens ingrepp.
Hur gör ni andra om ni är ensamma och vill knyta på ryggen. Det är ju en väldigt bekväm knytning när den väl är klar sen, men _går_ det på något sätt att få till det helt själv?

FÖRE

Bild

EFTER

Bild
Användarens profilbild
Av maimiti
Men, vad det ser mysigt ut. Tyvärr kan jag inte svara på hur man fixar omsluten på ryggen själv eftersom jag inte klarar det. Har gjort det på maken. Jag har sett Bina göra det och det ser så lätt ut... Hoppas någon kan komma med en steg-för-steg beskrivning.
Användarens profilbild
Av Ottisen
Jag har just lärt mig få till omsluten X på ryggen och det blir blir förvånansvärt bra vareje gång nu för tiden!!! :lol: Egentligen vet jag inte hur jag gör för att sprida ut tyget, böjer armarna upp och bakåt och drar och har mig....och det funkar! :shock: Konstigt nog! :shock: :wink: Jag är inte direkt vig men men....

I och för sig så blir inte tygen utsprida så långt upp som till nacken, min dotter är ju ändå 8 månader o sitter stadigt och vill bara ha armarna utanför hängslena, och än har hon inte somnat på ryggen så jag har kanske inte riktigt samma problem som du har ännu.... 8)

Det jag gör annars är att se till så att hängslena inte är för mycket ihoptjorvade när jag knyter utan har dom så mycket som det går utspridda hela tiden, under knytningen....

Ida
Användarens profilbild
Av Hella
tack för svar!

Den översta bilden är ju knytningen som jag gjort helt själv utan hjälp, så kanske är det inte längre än så man kommer oassisterad.
Mitt problem var att få in hennes huvud i tyget, och det känndes helt omöjligt...
Kanske får köra ryggsäck tills den dagen kommer då hon kan vara vaken i sjalen ;-)
Än är hon bara knappt åtta veckor, så det gäller att knyta in henne ordentligt.
Av gottegrisen
Jag lyckades med den i går för första gången och jag gjorde så att jag (jag hade en knut fram på bröstet som höll tyget på plats) när jag skulle dra bak krysset så tog jag ena änden (nere vid den fot som tyget ska under sen) och lyfte så långt ut från Jakob som möjligt samtidigt som jag med andra handen försökte lyfta och putta på tyget så att det låg över Jakobs axel. Nör jag gjort det så drog jag till tyget och fram så såste jag den änden mellan mina ben så länge och gjorde likadant med nästa. Mitt kryss gick faktiskt ända upp i Jakobs nacke. *stolt* Med ännu mer pill (och armarna nästan ur led) så lyckades jag till och med få in huvudet under ena "axelremmen" sen när Jakob somnade alldeles själv. Jag ska lägga in bilder på knytningen sen när jag laddat in dem i datorn.

Usch nu luktar här jätteilla av allt skryt *håller för näsan*
Användarens profilbild
Av zmurfan
jag gjorde en omsluten ryggknytning alldeles nyss. Min första riktiga till och med. Och den blev riktigt bra. Jag löste "huvudproblemet" genom att låta den änden av sjalen vara lite lös så att när Oscar somnat så kunde jag ta tag uppe vid min axel och dra den änden över huvudet på honom och sen pilla ner överblivet tyg fram under knuten när jag dragit åt lite grann. Har lagt in en bild på foton så ser du kanske lite hur jag gjort.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag lyckas bara när jag står framför spegeln, då är det lättast att se vart jag har tyget/mina armar... Men jag skulle aldrig lyckas få in huvudet innanför om han somnat, det har jag försökt få hjälp med oxå men det går inte (knyter jag för hårt?)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jennelii skrev:Jag lyckas bara när jag står framför spegeln, då är det lättast att se vart jag har tyget/mina armar... Men jag skulle aldrig lyckas få in huvudet innanför om han somnat, det har jag försökt få hjälp med oxå men det går inte (knyter jag för hårt?)
Jag lyckas också bara om jag står vid en spegel. Vill ju se hur jag drar tyget och se så att det täcker pojken. Men om du knyter för hårt är jag fel person att svara på. (jag tycker jag drar och spänner en massa när jag knyter men likväl så känns det löst)

Kanske nån annan kan svara på din knytning. :)
Användarens profilbild
Av Alven
Med hoppisen får jag inte till omslutet utan hjälp, eftersom tyget inte glider så bra. Med storken går det dsock alldeles utmärkt att sprida ut tyget, bara jag har en spegel...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?