Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Luna
Hjälp mig med så många tips ni kan komma på.

Tänkte sy en lekmatta att ha till bondgårdsdjuren. Vill sen kunna samla djuren i mitten och ta ihop kanterna och få allt till en säck som samtidigt fungerar som förvaring. Enklast är ju att ta ett snöre och knyta om. Skulle vilja ha nått som sitter fast på mattan. Annars måste man ju hålla reda på snöret. Dragkedja, kardborre, snöre, öglor? Eller är det trots allt enklare att rulla ihop mattan och ha djuren i en låda?

Bomba gärna med idéer!
Användarens profilbild
Av Mammut
Vet inte hur mycket tid och kraft du vill lägga ner men min första tanke är att klippa en stor cirkel som man fållar eller bandkantar och sen slår i öljetter runt om, och trär i rep eller krafigt snöre... Tänker mig ett lte stadigare tyg som ligger still på golvet, och lättare går att dra ihop. Spännande att höra hur du gör sen!
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Har nog visat den här förrut...
Jag sydde den i jeanstyg, den är otroligt praktisk tycker jag. :D
Bild
Bild
Bild
Av surftrollet
Åsa hemmamamma till 3 skrev:Har nog visat den här förrut...
Jag sydde den i jeanstyg, den är otroligt praktisk tycker jag. :D
Bild
Bild
Bild
Det var min första tanke med!

Ett annat alternativ är att ha hällor på baksidan som man trär snöret igenom.
Användarens profilbild
Av Luna
Åsa hemmamamma till 3 - Tack för att du visade igen. Jag hade inte sett den. Så snyggt och praktiskt! Känns snöret som det skulle vara farligt för småsyskon? (tänker på att snören inte ska vara för långa) Har en 1-åring och 3-åring och de ska ju kunna leka ihop.
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
Snöret är jättelångt, men här hemma har det gått bra.
Mina barn har inte ens brytt sig om snöret än så länge.
Har en som är 1år, en på 2,5år och en på 4,5år och än så länge har det inte varit i närheten av någon olycka med just det där snöret.
Rullgardinen höll dock på ställa till att det blev ett barn mindre, men det är ju en annan historia. :?
Användarens profilbild
Av Mammut
Precis så jag menade! Jätte fint, Åsa! Blir lite sugen på att göra nåt sånt själv... :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?