Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jaha vänner nu behöver jag hjälp! Jag ska designa en studie och ämnet jag valt är att se om det finns korrelation mellan bärande och långtidsammande. Så...ni som INTE använt vagn alls barnets första år och ammat får GÄRNA hjälpa till, ni andra också förståss! Jag vill veta vad ni tror; finns det ett samband? Att man väljer att bära och att amma längre än vanligt? Och vad är det genomsnittliga amningstiden? Tacksam för era funderingar kring ämnet. Den ska inte användas till något, det ar en skoluppgift och jag ska INTE använda era svar eller citera osv jag bara behöver bollplank och ni är väl bäst på dessa ämnen? :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jo jag tror att det finns en korrelation, men jag har svårt att säga om det beror på sjalbarnsindoktrinering eller nåt annat :wink: . stämmer in på din fokusgrupp dock 8)
Användarens profilbild
Av Siena
Du vet du kan utnyttja mig så mycket du än vill! :wink: Jag skulle också vilja veta vad som är genomsnittslängden på amning! Låter som ett väldigt intressant ämne i alla fall!
Användarens profilbild
Av Kvileja
Jag tror också att det finns en korrelation. De jag känner till som bär i sjal långtidsammar ofta. Och av de som långtidsammar samsover en stor del. Hela AP-grejen alltså. :) Det ena ger ofta det andra. Vore intressant att få ta del av din studie!
-I, sjalbärare och långtidsammare (och samsovare) och TRÖTT :) (ser att min inlägg är helknasigt skrivet)
Av dora
stämmer in på din målgrupp och svarar gärna på frågor :D
marybell skrev:jaha vänner nu behöver jag hjälp! Jag ska designa en studie och ämnet jag valt är att se om det finns korrelation mellan bärande och långtidsammande. Så...ni som INTE använt vagn alls barnets första år och ammat får GÄRNA hjälpa till, ni andra också förståss! Jag vill veta vad ni tror; finns det ett samband? Att man väljer att bära och att amma längre än vanligt? Och vad är det genomsnittliga amningstiden? Tacksam för era funderingar kring ämnet. Den ska inte användas till något, det ar en skoluppgift och jag ska INTE använda era svar eller citera osv jag bara behöver bollplank och ni är väl bäst på dessa ämnen? :lol:
jag skulle bli mycket förvånad om det inte fanns en korrelation. hur ska du genomföra studien?
Användarens profilbild
Av marlene
jag har använt vagn, men visst inte om sjalar :cry: Köpte första när sonen var 7 månader och då en bärabarn. Men hade jag vetat om sjalar så skulle jag ha burit och nästa barn ska bäras.

Ja långtidsammare borde jag väl kvalificera mig till :wink:
Användarens profilbild
Av marybell
Tack flickor! NeaVida ska hjälpa mig med upplägget (tur att det finns smartare människor än jag!) så får vi se hur det hela ska gå till. Nja, jag ska inte genomföra studien på riktigt men jag rapporterar om jag kan komma fram till vad genomsnittsamning är :lol:
Användarens profilbild
Av Veronikak
Jag passar in, vi använde i alla fall nästan inte vagn alls.

Jag tror det finns någon korrelation, men inte så stark kanske, sjalbärande är väl oftast inte något man gör om man inte har kommit i kontakt med det och det gjorde man inte så mycket för bara några år sedan. Medan långtidsamning följer mer automatiskt av att man tar hänsyn till barnets behov, om man har ett barn som har behov av långtidsamning och om man kan amma osv osv.

Jag tror att sambandet mellan långtidsamning och samsovning borde vara starkare, för samsovning är också något som är enklare att komma på själv, om barnet behöver det.
Användarens profilbild
Av tinaw
Med mitt första barn hade jag varken hört talas om sjalbärande eller långtidsamning och gjorde bådadera, spontant. Så visst kan det finnas en korrelation, det tror jag.
Användarens profilbild
Av marybell
Ja de flesta verkar ju göra det spontant. Nu har jag i alla fall pillat fram ur statistiken att barn födda 2004 som ammades vid 12 månaders ålder var 20% eller nästan i hela Sverige...regionala skillnader var stora. Statistik över bärande verkar knappt finnas..
Användarens profilbild
Av marybell
Fler fakta då...WHO rekommenderar att man helammar 6 månader och sen delammar 2 år. De slår fast att inga belägg finns för att det skulle vara bra eller önskvärt att introducera mat vid 4-6 mån ur hälsosynpunkt. Intressant..men ni visste kanske redan?
Användarens profilbild
Av vovvemor
Jag kvalar också in. Eller - när räknas man som långtidsammare egentligen?
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag har ammat mina barn 3 mån, 18 mån, 18 mån och håller fortfarande på med nr 4 som nu är 14 mån. Jag har ammat helt till 6 mån med 3:an och 4:an.

Jag har burit 3:an och 4:an i sjal, när de första två var så pass små så visste jag inte om att det fanns ens. 2:an har åkt BB, bärstol och senare ERGO och ringsjal.

Men vi använder vagn, inte lika mkt som bärmojänger kanske men ofta. Jag har tre barn från 4 och nedåt så jag har behov av att transportera flera samtidigt och då har vagn och sjal kompletterat varandra förträffligt.

Samsovit har vi gjort med allihop.

Om det finns samband? Ingen aning men för mig handlar det om närhet/trygghet och närhet/trygghet är viktigt för mig/oss.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
vi har burit och ammat länge... ganska länge iaf :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?