Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej! Har precis fått hem min första sjal till min knappt tre veckor gamla tjej. Valde en Ringo eftersom den verkar snabb och enkel. Lyckades med mage-mot-mage positionen på en gång och hon blev jättenöjd och somnade sött medan vi gick iväg till affären. Fantastiskt skönt eftersom hon är en riktig gaphals i vagnen än så länge..

Vaggpositionen får jag däremot inte alls till. Hon är 53 cm lång och väger 3,3 kg så hon är ju inte för stor, men det känns som att stackaren ligger helt ihopknölad och böjd i sjalen.. Ni som har erfarenhet, är det lättare att få till det med huvudet vid ringarna eller på andra sidan? Och hur djupt ner ska hon ligga i fickan egentligen? Känns som hon kommer alldeles för långt ner. Någon som har en bild "uppifrån" på en liten som ligger i vagga i en ringsjal?

Har kollat på instruktionsfilmerna för Maya Wrap och de var jättebra, antar att det är övning som gäller.. :)
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Lägg bebben TVÄRS ÖVER TYGETS BREDD istället för längs med det. Sedan vrider sig bebben automatiskt rätt så det kommer inte att bli så tokigt som det låter till slut. Fötterna har du närmast ringarna. Bebben ska bäras rätt högt upp på din kropp så att du även kan amma om det behövs.
Då blir det inte så knöligt.

Man kan också lägga ut ringsjalen på t.ex en säng och lägga bebben tvärs över tyget med stöd för nacke och fötter och därefter trä på sig sjalen och korrigera längden lite sedan.

Jag kan bära Hanna 73 cm och 9 kg i vagga på detta sätt, inga problem. Men det ser lite skoj ut :lol: :lol:
Bild
Användarens profilbild
Av åsa och karolina
Tackar, låter lite knepigt men ska testa när lillan orkar med mig och sjalen igen.. :)
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Hett tips - öva med en docka eller nalle tills du har fått in snitsen. Någon har t.o.m övat med en stooor Rosa Panter med lååång svans vet jag, inga namn :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Bina
Åh det var en bra förklaring! Jag har aldrig burit i vagga varken med långsjal eller ringsjal men nog har jag klurat lite på hur det går till..
Användarens profilbild
Av Anso
Bina skrev:Åh det var en bra förklaring! Jag har aldrig burit i vagga varken med långsjal eller ringsjal men nog har jag klurat lite på hur det går till..
JAG VET!!! Det blev en aha -upplevelse för mig. Fick till det efter att ha sett Didymos DVD. :D
Av Marika
Att tänka på är att alla barn inte gillar att ligga i vaggposition mer en ev. vid amning. Min Svea vägrade ligga i "vagga". Eftersom det inte fanns instruktioner på hur man bär spädbarn upprätt så klurade jag liksom ut det själv.
Bar henne upprätt i Bära Barnsjal med fötterna innanför i grodposition tills hon var ca 3-4 mån. Storstädade med henne på magen på detta sätt!

Jag började använda "vagga" mer när hon blev äldre och började få välling på kvällarna. Då om jag hade henne på höften och när det var mat dax så lättade jag lite på ringarna och la henne direkt i vagga just som på bilden. Perfekt när man är borta på fest tex.
Användarens profilbild
Av åsa och karolina
tack för tipsen! tur att det här forumet finns.. :)

har inte lyckats få till det med vaggpositionen helt än, men vi får öva på. nu börjar vi bägge två bli vana med sjalen, helt underbart att gå ut mage-mot-mage och kunna promenera på stan lite grann. hon somnar som en stock och verkar ha det jättebra i sjalen. i dag vaknade hon och skrek hjärtskärande när jag skulle plocka ut henne ur sjalen istället.. :)

det är förresten lustigt hur mycket folk stirrar på oss när vi är ute med sjalen, bor ändå i stockholm där man ser många med sjal.. men man får många glada kommentarer!
Användarens profilbild
Av April
Härligt! Mmm... visst vär det mysigt! Kan barnen ha det mer underbart än så? :-D

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?