Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har nyss fått hem min ringsjal och det är den första bärsjal jag ägt eller använt. Jag har tittat på bilder på http://www.thewigleys.net/how_to_babywear.html men jag blev inte mycket klokare. Någon som har tips på bra sida med instruktioner? Tycker det verkar svårt att få till en bekväm och säker position och hur man sedan ska få i bebisen är för mig en gåta... Funderar på att skicka tillbaka sjalen då det verkar mycket besvärligare än jag föreställt mig.
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
För att få barnet att ligga i vagga så tycker jag att bästa är att lägga barnet TVÄRS ÖVER tygets bredd istället för längs med tyget.

Det går tex utmärkt att lägga sjalen på te.x sängen, lägga barnet där sjalen är som bredast och då tvärs över tyget, se till att huvudet får stöd. Sedan så kränger du på dig sjalen och ser till att barnets huvud kommer på motsatt sida mot ringarna och sedan finjusterar du.

Ett annat alternativt är att sätta barnet upprätt i sjalen och mot ditt bröst och sedan lägga/vända ner till liggande.

Öva med en nalle så att du får in snitsen.

Eller kolla in maya-länken som du fick tips om.

Hoppas att det var till någon hjälp :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Anso skrev:Hej,
För att få barnet att ligga i vagga så tycker jag att bästa är att lägga barnet TVÄRS ÖVER tygets bredd istället för längs med tyget.
Anso, jag förstår inte riktigt vad du menar med tvärs över tyget bredd???
Ligger inte alltid barnet längs med tyget i en ringsjal?
Tess7709 skrev:Har nyss fått hem min ringsjal och det är den första bärsjal jag ägt eller använt. Jag har tittat på bilder på http://www.thewigleys.net/how_to_babywear.html men jag blev inte mycket klokare. Någon som har tips på bra sida med instruktioner? Tycker det verkar svårt att få till en bekväm och säker position och hur man sedan ska få i bebisen är för mig en gåta... Funderar på att skicka tillbaka sjalen då det verkar mycket besvärligare än jag föreställt mig.
Hej! Gillar din bebis att ligga i vaggapostionen? Det är ju det som är lite knepigt, ifall bebisen inte gillar den positionen. Men det kanske din bebis gör.

En långsjal är allra smidigast för små bebisar tycker jag, den känns mer ombonad och säkrare. Men ringsjalar är ju svalare förstås. Och sen så blir ju ringsjalen ännu mer användbar när man kan börja bära barnet på höften. Jag använder ringsjal och min son är 20 månader. Så den har ju en lång användningstid.
Användarens profilbild
Av Anso
Helena skrev:
Anso skrev:Hej,
Anso, jag förstår inte riktigt vad du menar med tvärs över tyget bredd???
Ligger inte alltid barnet längs med tyget i en ringsjal?
Det blir så knöligt och ihoptryck om man lägger dem längs med. Jag har t.o.m haft Hanna i vagga (9kg stor) närjag har lagt henne tvärs övert tyget.
Didymos DVD visar en vaggknytning på detta sätt och det är efter att ha sett det som jag har fått in snitsen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?