Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mexanemma
Hej!

En kompis till mig undrar hur hon bäst kan rekommendera vilken längd en person ska välja på en rebozo, och det vill jag fråga er. Det finns längderna 4m, 4,5m, 5m och 5,5m.
Hon hade fått för sig att en som är lång, typ 1,80m, behöver en rebozo som är 5,5m, men så är det ju inte alltid. Så hur kan hon göra en enkel förklaring för en ny sjal-användare så att hon/han köper rätt längd? Kan man gå efter kläd-storlek tror ni? Själv har jag använt 4,5m och har runt storlek 40 i kläder.
Eller gör man en uträkning efter vikt OCH längd på personen?
Uträkningen ska vara sådan att rebozon räcker till att göra DubbeltXomslut.

Hjälp gärna till, och så fort ni kan! Tack!

/Emma i Mexiko
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag har en 4,5 och den kan jag utan problem göra omslutetx med. DEt blir en rejäl svans. Jag kan göra alla knytningar med en 4m sjal och jag är kort 1.63.
Vad man gillar långa eller korta sjalar är vell helt efter tycke och smak hur lång svans man vill ha och var man vill ha knuten dvs på ryggen eller magen. Hur många varv man vill ha sjalen virad runt magen :roll:

Ja, vet inte om jag var till någon hjälp, fråga gärna om det var nåt specifikt du vill veta :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?