Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Väntar tillökning i början av april och är så sugen på att inhandla en sjal så jag har när bebis anländer. Nu är frågan, ska jag skaffa en sino eller är det bättre med en vävd sjal? Har en Hoppiz men tycker att den är så varm på sommaren. Är det nån ide att inhandla en trikåsjal med tanke på att mina tidigare barn vägt närmare 4,5kg och det är väl lättare med tyngre barn i en vävd?

Svammel svammel :blahblah:

Så kan ni tipsa en sino eller en ny vävd sjal? :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Om det var jag skulle jag nog ändå köpa en trikåsjal att ha i början. Det är ju så mysigt och behändigt :wink:
Vill du inte lägga ner pengar på en ny så försök få tag på en begagnad. Eller så köper du en ny och säljer den sen :)
Användarens profilbild
Av cutypie
Hej!

Min son föddes i maj (vägde 4,1kg) och jag hade först bara en en vävd långsjal från Didymos.
Den var lite tjock och osmidig, så jag registrerade mig här :D och
köpte en Sino.
Har nu tittat genom alla mina inlägg och hittat att jag redan två veckor efter jag köpte Sinon tyckte att den gav efter för mycket.
Då kunde jag få den dra ihop sig genom att den fick åka tvättmaskin ganska ofta.
Men när lillen var två månader fick jag nog och köpte en Calin gauze (gås).
Då vägde sonen redan 7,1kg! :shock:
Sinon var jättegosig och jag älskade den,
men det gick tyvärr inte ihop med min lille tjockis.
Gåsen var sen jättebra till sommaren, gosig och sval.

Du kunde ju köpa en Sino begagnad här och sälja den sen igen.
Användarens profilbild
Av Nova
En trikåsjal skulle jag välja till en nyfödd.
Myyyys. :D
Användarens profilbild
Av sus
Jag får också stora barn... Pelle vägde 4,7 kilo och för en månad sen när ha nvar 2,5 månad vägde han drygt 8 kilo han har liksom sprängt alla kurvor i BVC journalen... Jag tycker fortfarande att Sinon funkar bra, visst töjer den sig en del, men nu har jag lärt mig att knyta den väldigt hårt från början, så det nästan är svårt att få ner honom i den, då blir den lagom efter en stund. Sen går det ju alltid att lätta på knuten och spänna åt lite efter ett tag.
Eftersom jag tycker det är mycket smidigare med trikåsjal under jackan så kommer jag försöka använda den ett bra tag till.
Vill du ha en sval sjal så är sinon perfekt.
Användarens profilbild
Av sacha42
En trikåsjal är så mkt mysigare att bära i :loving:
Alva 15mån och 10kg bärs forfarande i sinos, fast dock inte på långprommenader med hunden :wink:
Av Aelia
Sino säger jag med. Gjorde missatget att köpa en vävd direkt och ångrade mig att jag inte visste bättre innan. Köpte sen en sino till sonen när han var ca 4 månader gammal. Så sino säger jag
Användarens profilbild
Av mirko
men ska inte den trikån med hampa vara en slags hybrid mellan en vävd och en trikå?,,,har inte sjäv provat men jag har läst om den,,,
Användarens profilbild
Av Isanna
En trikåsjal! Alla sjalare och sjalbarn borde få uppleva nyfödingsmyser med en trikåsjal! Underbart. :heart:
Användarens profilbild
Av Siggan
Köp en trikå sjal! Jag hade en sino till mig 4 kg klump och det var jättemysigt. Nu när hon närmar sig 8 kg har jag bytt till vävd, men visst är en elastisk smidigare och mysigare på en mindre bebis.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?