Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emelie
Jag har gjort höftförsök med Bebinan, men det har aldrig fungerat alls.
Nu har jag försökt leta instruktioner till höftkryss som verkar vara bra, men jag hittar ingen länk som fungerar. :(

o så inser jag att jag har lite dålig koll.
Vad är skillnaden mellan omslutetX o omslutetX 2?
När jag bär mage-mot-mage med Bebinan så är smokingbältet innanför krysset, vilken variant är det?

Har någon en länk eller en någorlunda bra beskrivning av höftkryss att dela med sig av?
Sonen har börjat sura på att bäras mage/mage o det blir lite otympligt med ytterkläderna nu också, så *hjälp*
Användarens profilbild
Av sus
Har du kollat på första sidan här på sjalbarn under "knyta" där finns höftX med.
Ett insidertips från mig är att för att få det stadigt är att se till att få mycket tyg högst upp i krysset, mot den övre kanten...
Användarens profilbild
Av emelie
sus skrev:Har du kollat på första sidan här på sjalbarn under "knyta" där finns höftX med.
:oops: Här ser man visst inte skogen för alla träden :)
Tack för hänsvisning, ska genast prova! o tack för insidertips också!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
emelie skrev:Vad är skillnaden mellan omslutetX o omslutetX 2?
När jag bär mage-mot-mage med Bebinan så är smokingbältet innanför krysset, vilken variant är det?
Det är X-omslut.

X-omslut2 har smokingbältet ytterst.
Användarens profilbild
Av Anso
www.babyboden.nu har också bra knytinstruktioner

Jag brukade göra xomslut (krysset ytterst) och sätta i barnet på höften, dvs bara förskjuta knytningen åt höften istället för mitt fram på magen. Tycker att det avlastar bättre än bara "höftkryss". Värt att prova! :D
Användarens profilbild
Av emelie
Nu har vi haft höftXpremiär här enligt TrollMammas bildinstruktioner o det gick över förväntan! Oliver satt jättebra både med händerna innanför o utanför o var nöjd en lång stund trots att vi bara var hemma. Sen ville han ner på golvet o sortera om i min strumplåda igen.

Men jag tror att jag knöt för hårt, för tyget tryckte ner hela axeln, ska prova lösare nästa gång. Fick jättemkt tyg över också, så jag tog den ena "snibben" o bredde ut över Ollies rygg o sen knöt jag ihop båda ändarna bakom min egen rygg. Inte vet jag om det blev säkrare för honom, men jag slapp trampa på tyget iaf. :D

Kaffemoster: Tack! Nu slipper jag på ett lekmannamässigt vis säga "mobyknytet" :wink:

Anso: det har jag provat, men sjalbarnet var inte nöjd med det alls. :(
För jag tror nog det avlastar bättre i längden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?