Jun skrev:Jaha... hmm... Nu låg ju Molly i säte så här är det ganska mycket särade ben redan.. kanske det som ställer till det för oss då 
Tack för hjälpen alla! 
Jag tror inte att det är några problem att sära på benen ifall man vill. Min flicka fick en skena när hon bara var några dagar gammal (eftersom hon hade en lite lös höft som behövde stabiliseras) och hade benen helt särade, så jag bar henne så. Didymos och Hoppediz visar knytningar med små bebisar när de har benen särade. Det är ju inte i spagat bebisen sitter, utan med böjda knän.
Men jag tror inte att det är fel att bära med benen ihop heller, det är nog lättast när man har benen inne i sjalen. Det kanske faller sig mer naturligt då.
Man kunde önska att någon hade en genomskinlig sjal, så att man kunde se hur benen satt.
Sen är ju inte din flicka alldeles nyfödd heller. När det gäller för tidigt födda bebisar och väldigt små bebisar vet jag inte heller om det är lämpligt att sätta dem med särade ben, men med normalstora bebisar ska det inte var någon fara alls, snarare bra.