Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Jag behöver lite egentid så jag kan sy en ringsjal och, i väntan på att mina ringar anländer, en bärpåse. Med dessa bärverktyg skulle jag kunna få händerna fria för att kunna sy t ex en ringsjal eller en bärpåse...

Hittade en beskrivning på bärpåse där man ska mäta från axel till höft, men var på höften ska man mäta egentligen för att få en bra längd?
Av surftrollet
Tack!

Tilläggsfråga: hur rundad ska den rundade sömmen vara? Beror det på barnet? Min lillkille är inte två månader än.
Användarens profilbild
Av tinaw
På en så liten kan du om du vill göra rundningen lite djupare, kanske 8-9 cm. Det är tycke och smak med rundningen på bärpåsar, jag föredrar dem 6-8 cm, andra vill ha 12-15 (men då tycker jag att man får knöla ner barnet liksom, svårt).

Du mäter från axelkulan, precis där axeln "svänger runt", och ner till höftbenskammen, knölen som sticker ut på höften. Såhär:

Bild

Målet är att barnet ska sitta med rumpan i rundningssömmen och då inte komma längre ner med rumpan än din navel. Lite beroende på vilken höjd man själv gillar bäst, men där nånstans.
Av surftrollet
Tack så jättemycket! Jag har fått en stund utan barn på mig så jag står här och stryker fållar för glatta livet. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?