Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jenny82
Hej!

Nu har jag tittat på sjalar ett tag och är så sugen på någonting, men jag vet inte vad.
Jag har en 11 månaders pojk som väger 11,5 kg och jag vill ha en ( sjalar som jag kan bära honom i.
Jag vill kunna anv den dels hemma när han vill bli buren och även ute när man tex är och handlar och så.
Har fått tips om att köpa en vävd långsjal eller en ringsjal men det finns ju en uppsjö och jag känner mig en aning förvirrad ;-)
Nån som kan tipsa mig om en bra sjal? Gärna märke så jag vet vad jag ska kolla efter!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Tycker absolut du ska ha en vävd långsjal till en så pass stor kille. Sen kan du alltid ha en ringsjal också som komplement, till att bära kortare stunder i hemma när man lagar mat tex.

När det gäller de vävda sjalarna så är det mycket en fråga om tycke och smak, så först och främst ska man välja någon man tycker är snygg och som passar plånboken :wink:

Men en lite stadigare kan ju vara bra till ett så pass stort barn. Tex hoppediz är lite tjockare. Men också easy och didy gör bra sjalar, ja och andra med för den delen :P

Så alltså välj någon som du tycker är fin, det är mitt bästa tips :wink:
Användarens profilbild
Av Marion
Jag vill slå ett slag för en ergonomisk sele eller en mei tai. Jag har den erfarenheten att har man ett såpass stort barn är inte långsjal det självklara valet eftersom det är rätt jobbigt att knyta upp en ettåring. Barnet är tungt och kanske inte helt med på noterna och stretar emot och sjalen är låååång och bökig och snurrar ihop sig så att man tappar vilken kant är vilken och när man slutligen har fått på sig sjal och barn är man genomsvettig alla tre och man känner bara :help: :x :pc: . Det går mycket smidigare att börja bära så "sent" med en sele. Det är bara ett par spännen man ska knäppa eller ett par band som man ska knyta och det går så mycket snabbare och smidigare. Dessutom släpar inte en ergonomisk sele i backen när man ska ta på sig den :tumup:. När man väl har fått in "bärvanan" kan man testa långsjal också och se om man gillar det. Så tänker jag, någon annan kanske resonerar alldeles tvärtom :lol:.
Användarens profilbild
Av Helena
Marion skrev:J
När man väl har fått in "bärvanan" kan man testa långsjal också och se om man gillar det. Så tänker jag, någon annan kanske resonerar alldeles tvärtom :lol:.
Jag tror det beror jätte mycket på barnet, en del barn är nog lite lugnare och tycker det är helt OK att sitta långa stunder i en långsjal fastän de aldrig gjort det tidigare, andra kanske inte alls vill det, speciellt kanske inte ifall de börjat gå tidigt.

Jag har en kompis som sydde en långsjal till en bekant som hade en pojke som jag tror var 18 månader, men det gick bra att börja med långsjal tydligen, fast hon bar bara på magen och sedan blev det visst lite tungt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?