Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MiaE
Hur ska jag kunna knyta honom på ryggen när han vägrar samarbeta?
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det kan vara svårt :roll: att om de inte vill hjälpa till men det går att lirka som hag har mer än en gång gjort förjande jag knyter på magen o snurrar runt till ryggen efter ett tag o där efter får man knyta om men det är ett alternativ kolla på

http://www.mamatoto.org/ där har det videos på från mage till rygg o tvärt om det är under nursing school FWC to BWC

Det är ju en tanke :wink: !!!

Allt går med lite övning o öva även att ta upp barnet på ryggen utan sjal som en lek så det är kul oxå !

Hoppas det reder sig snart för er det är så smidigt med ryggknytningar.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har märkt att om jag står för mycket bramåtböjd så börjar Hanna att skjuta ifrån med händerna men det går bättre om jag står lite mer upprätt.
Hon har kanske lite självbevarelsedrift inneboende någonstans.

Annars är det väl ett bra knep att göra xomslut på ryggen med en knut framtill så att man får lite mer arbetsro att göra resten av knytningen.
Användarens profilbild
Av MiaE
just nu hinner jag inte ens få till knuten fram innan han har slingrat sig ur sjalen på ett eller annat sätt
Användarens profilbild
Av Alven
Jag skulle inte ens försöka bära på ryggen om ungen slingrade så... David är nog en ovanligt stillsam liten kille när mamma försöker sig på nya knytningar, han gillar att åka sjal på alla vis. Men han hade en period när han slingrade, då var det lättare aty knyta när han var riktigt trött... och ryggsäck är lättare än omslutet!
Användarens profilbild
Av MiaE
Fram älskar han ju att åka!
Användarens profilbild
Av pillalilla
Fanny är precis likadan. Det går bra fram, men på ryggen... Ingen självbevarelsedrift heller, utan kastar sig glatt vart som helst :shock: :roll: Det är nog bara att låta bli...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tog fram något väldigt intressant, som dammsugaren, då höll sig Miles lugn en stund, så att jag kunde knyta. Numera kan jag bara knyta med sjal på ryggen ifall han vill själv, annars kastar han sig ner själv illa kvickt. Fast han är ju så stor så det händer inte direkt något ifall han ramlar ner igen, jag fångar upp honom.
Användarens profilbild
Av MiaE
Snabb ryggsäck? Hur?
Användarens profilbild
Av sillen
Lin skrev:...Ha armarna korsade, alltså håll hans vänstra arm med din högra hand, så att det blir rätt när du vrider/svingar över till ryggen...
jag blir gråhårig på det här med att få ihop höger/vänster - det är som min hjärna vänder ut&in på sig själv när jag ska ta vänster/vrida höger eller höja höger/vika vänster eller alla kombinationer det kan bli, inte bara i sjalsammanhang utan i övrigt oxå... Mina karatelärare sliter sitt hår och ser mig som den ultimata utmaningen när de ska få mina armar och ben att förflytta-blockera-slå.. ÖVA-ÖVA-ÖVA är det enda som gäller. Har t.o.m. svårt att skruva i/skruva ur skruvar, får tänka på ramsan "right tight, left loose"
Tror ni det här har något att göra med att jag är vänsterhänt? Jag brukar skylla på det! :D
Användarens profilbild
Av Tiz
sillen skrev: Tror ni det här har något att göra med att jag är vänsterhänt? Jag brukar skylla på det! :D
:lol: Nää, jag är högerhänt...

Min körskolelärare höll på att bli tokig på mig. Hon sa även att hon märkt att tjejer ofta har "svårt" för höger och vänster. Alltså man _vet_ ju men säger någon "sväng vänster" så blir det gärna höger av någon anledning :roll:
Användarens profilbild
Av Linda
Hej!
Hittade en beskrivning med bilder om det kan vara till nån hjälp, sidorna är på finska men tyckte själv att det blev lättare att förstå med bilder.

http://www.kantoliinakanava.fi/sidontao ... selkareppu

(Hoppas länken fungerar, lite ny på dethär)

Linda
Användarens profilbild
Av MiaE
kanon, Lin!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?