Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jiny
Jag fick min EllaRoo igår och har nu premiärknutit sonen på 6 veckor i den. Han stensomnade direkt! :-)

Dock vet jag inte om jag gjort knytningen riktigt bra. Jag gjorde en x-omslut enligt instruktionerna, men jag tycker tyget är så brett? Det blir liksom sträckt på ena sidan och slakt på andra. Och det veckar sig något hemskt! Inser att jag kanske skulle tagit en randig iallafall, istället för min enfärgade vinröda (Jan), det hade kanske sett snyggare ut?

Hur tajt ska jag knyta? Och ska gördeln gå över hans armar så att de är inuti? Nu hänger de utanför kryss-tyget, på sidorna.

Sen tycker jag att han säckar ihop väl mycket, har jag kanske knutit för löst? Svårt att få det lagom tajt... Jag har ju en UBW sen tidigare och där är det ju bara att dra åt så mycket man kan.

Skulle nog lagt ut en bild känner jag, men jag har ingen sida att lägga den på. Hoppas någon förstår vad jag menar ändå.
Användarens profilbild
Av Helena
Har du tvättat sjalen? Tvätta den några gånger, så formar den sig bättre sedan. Om du ska ha armarna innanför smokingbältet beror väl lite på vad barnet gillar. Du kan ha dem innanför korset.
När jag knyter en Ella Roo har jag tyget samlat på axlarna medan jag knyter, sedan drar jag ner sjalen ordentligt över axlarna när jag är klar med knytningen och viker upp. Om det blir slakt på en sida, är det bara att dra åt mera.
Om du tycker att det är jätte brett tyg, så kan du prova att vika sjalen dubbel. Eller så kan du ha övre kanten på smokingbältet nervikt en bit, så blir det inte så brett. Du viker alltså ner det en bit innan du stoppar ner bebisen under smokingbältet. Tänk också på att dra åt sjalen lite när du stoppat ner bebisen, innan du fortsätter och korsar sjaländarna över bebisens rygg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?