Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Läste inlägget om Madonna som bar adopterad pojke i kortsjal. Blev lite nyfiken på detta med kortsjal. Är det många som använder sig av dem? I början när detta med sjalar var lite ovant så kändes det inte aktuellt med en kortsjal utan det blev ringsjal stället, men nu kanske det inte skulle vara så dumt för att knyta är ju inte alls krångligt när man väl kommit in i det.

Bär helst på båda axlarna så jag funderar över om det skulle fungera bra att ha två kortsjalar, en över vardera axel? :hmm: Enklare att knyta utomhus nu när det börjar bli blött på marken. Någon som testat detta? Vill hellre ha en knytsjal än en bärsele av typen tricotti eftersom längden ju är fast på den sistnämnda och det antagligen blir fel storlek när man har tjockare kläder på sig.
Användarens profilbild
Av sacha42
har en kortsjal som jag knyter höftkryss med, och den används flitigt :D
då man knyter så får du ju hjälp med avlasning iom att du knyter runt din magen med.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
sacha42 skrev:har en kortsjal som jag knyter höftkryss med, och den används flitigt :D
då man knyter så får du ju hjälp med avlasning iom att du knyter runt din magen med.
Hur lång är din kortsjal?
Användarens profilbild
Av knutis
jag bär mycket i kortsjal på ryggen som ryggsäck, den 3,25 tror jag. Det är den absoluta favoriten när vi har bråttom, dock är det alltid lite krångligt med blöta vägar och långa tyger :D oavsett lägd på tyget (tycker jag)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tackar för tips! :D Höftkryss låter ju intressant! :idea: Har inte orkat bära med ringsjalen på ett tag för det blir för tungt för axeln, men på höften ska jag definitivt testa. Brukar använda min 5-meterssjal och ha knuten sjal och vira runt till dubbelt-x när vi är ute, men en kortare sjal och höft-x låter inte alls dumt. Det blir ju alltid lite stadigare när man knyter på plats. Ryggsäck får jag ont av...
Användarens profilbild
Av knutis
Mamma Eli skrev:Tackar för tips! :D Höftkryss låter ju intressant! :idea: Har inte orkat bära med ringsjalen på ett tag för det blir för tungt för axeln, men på höften ska jag definitivt testa. Brukar använda min 5-meterssjal och ha knuten sjal och vira runt till dubbelt-x när vi är ute, men en kortare sjal och höft-x låter inte alls dumt. Det blir ju alltid lite stadigare när man knyter på plats. Ryggsäck får jag ont av...
Du, nästa gång vi har sjalträff kan du få prova min leo :this: , Om du inte redan har en kortare sjal förståss :wink:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
knutis skrev:
Mamma Eli skrev:Tackar för tips! :D Höftkryss låter ju intressant! :idea: Har inte orkat bära med ringsjalen på ett tag för det blir för tungt för axeln, men på höften ska jag definitivt testa. Brukar använda min 5-meterssjal och ha knuten sjal och vira runt till dubbelt-x när vi är ute, men en kortare sjal och höft-x låter inte alls dumt. Det blir ju alltid lite stadigare när man knyter på plats. Ryggsäck får jag ont av...
Du, nästa gång vi har sjalträff kan du få prova min leo :this: , Om du inte redan har en kortare sjal förståss :wink:
Vad trevligt! :D Har ingen kortare ännu i alla fall, men kanske inte kan hålla mig från att sy en... Det blir dock i så fall en billigare variant, så jag provar gärna din Leo!
Användarens profilbild
Av sacha42
Mamma Eli skrev:
sacha42 skrev:har en kortsjal som jag knyter höftkryss med, och den används flitigt :D
Hur lång är din kortsjal?
har en didymos wellen aqua stlk 2 (270cm) :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Har testat höftkryss nu och tycker det känns lite instabilt... Krysset hamnar lite lågt ner känns det som och när Daniel lutar sig utåt en aning känns det osäkert. Vågar inte bära honom så utan att hålla en arm runt om honom. Ska det vara så?
Användarens profilbild
Av sacha42
Mamma Eli skrev:Har testat höftkryss nu och tycker det känns lite instabilt... Krysset hamnar lite lågt ner känns det som och när Daniel lutar sig utåt en aning känns det osäkert. Vågar inte bära honom så utan att hålla en arm runt om honom. Ska det vara så?
Har du brett ut tyget ordentligt? över armarna?? Tycker att beskrivningen som finns på sjalbarns knytbeskrivningar om höftkryss visar jättebra hur tyget ska vara utbrett, då blir det mkt stabilare :D
Användarens profilbild
Av Marion
Mamma Eli skrev:Har testat höftkryss nu och tycker det känns lite instabilt... Krysset hamnar lite lågt ner känns det som och när Daniel lutar sig utåt en aning känns det osäkert. Vågar inte bära honom så utan att hålla en arm runt om honom. Ska det vara så?
Jag hade samma problem med mindre barn som inte hade vett i skallen att inte luta sig bakåt. Försökte då knyta ett varv extra runt barnet (som x-omslut2 på höften). Funkade sådar, blev ingen favorit här innan barnet började sitta still.
En sak som jag upptäckt är att jag gillar höftkrysset bättre om den delen av krysset som kommer framifrån över min mage är innerst i krysset.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Marion skrev:
En sak som jag upptäckt är att jag gillar höftkrysset bättre om den delen av krysset som kommer framifrån över min mage är innerst i krysset.
Håller med om det!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?