Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hellen
Jag har ett par sköna svarta byxor med vita sömmar som jag inte använder så mycket, fast dom är sköna som sagt :? Har kommit på att det är de vita sömmarna som jag inte gillar :|

Undrar nu om det går att färga bort det vita? Jag har aldrig färgat något förr så behöver verkligen råd och tips. Går det? Vad ska jag köpa isf? Hur mycket? Kommer det blir bra? Kör man det i tvättmaskinen? :?

Jäpp, jag är en riktig stackars färgningsnovis :wink: Tycker det är synd att brallorna bara ligger :(

Bild
Användarens profilbild
Av Annika80
Om det är bomullstråd så färgas den om du färgar, men är det polyester så biter inte färgen.
Hur man får veta vilken det är har jag ingen aning om.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Trådarna är dessvärre oftast av polyester nuförtiden, och då färgas de tyvärr inte. Det är till och med svårt att hitta bommullstråd i mer än några få färger... Tråkigt! Brukar vilja ha bomullstråd till bomullstyg när jag gör något själv för att ha möjligheten att kunna färga om något i framtiden.
Av Petra
Ha suttit med en spritpenna och färgat sömmar förr. Oftast så är det enda vägen att gå. :(
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kom också på det där med penna! Lite krångligt men det funkar.
Användarens profilbild
Av Hellen
Petra skrev:Ha suttit med en spritpenna och färgat sömmar förr. Oftast så är det enda vägen att gå. :(
:lol:
Jag fundrade faktiskt på det först men tänkte att så kan man väl inte göra :hmm: Men det kan man alltså :app: Mina syslöjds- och textilkunskaper är ringa :wink: Här ska letas spritpenna :P Tack för tipset!

Ska testa det först eftersom det är just de vita sömmarna längs insidan på benen jag stör mig mest på :? Konstigt problem och rätt bagatellartat ska erkännas :D fråga mig inte varför, men vill ha bort just de vita sömmarna.

Återkommer kanske med resultat senare :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?