Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

...när man bär barnet på magen?

Vi har precis kunnat börja använda vår nya fina Ergo NG då Viras ben verkar vara precis så långa som krävs. Det fungerar jättebra, utom att jag undrar hur sjutton man ska lyckas få igen bröstspännet, dvs ryggspännet då, när man har henne på magen.
HUr gör ni, har ni superelastiska armar eller vad?
Jag drar upp spännet på axelremmarna så att jag kan knäppa det så det sitter i nacken, sen försöker jag hasa ner det över axelremmarna, men då får jag inte ner det så långt som jag borde.

Och nästa fråga hör ihop med ovan, om man ska använda huvudskuddet, ska det visst fästas just i bröstspänneremmen, hallå, det går inte, jag når inte?

Undrar också exakt hur höftspännet ska sitta? När hon sitter på magen så har man ju själva bandet bak i midjan, och då åker det upp (in i valken liksom :oops: ) Gör det något?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har bandet såpass högt att jag når det om jag böjer bak armarna, tycker det är bekvämast oxå annars känns det som att axelbanden åker ner. Jag kan då oxå knäppa huvudstödet eftersom jag når spännet =)

Höftbältet har jag rätt långt ner, där det känns bekvämt...för långt ner trycker det på nåt så jag får kramp i benen =/ har ganska låga byxor och jag har det ungefär där byxorna sitter.
Av Signatur
Jag drar ut axelbanden så långt det går, knäpper spännet och drar det över huvudet. Sedan lyfter jag i barnet uppifrån och drar åt axelremmarna. Klart!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Signatur skrev:Jag drar ut axelbanden så långt det går, knäpper spännet och drar det över huvudet. Sedan lyfter jag i barnet uppifrån och drar åt axelremmarna. Klart!
Jag gör ungefär så.

Jag drar ut axelremmarna längre, har bröstspännet så högt upp i nacken att det går att knäppa. När man sen drar åt axelremmarna följer ju bröstspännet med ner en bit på ryggen, och vill jag få ner det lite till så når jag det med armen nerifrån, liksom.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Signatur skrev:Jag drar ut axelbanden så långt det går, knäpper spännet och drar det över huvudet. Sedan lyfter jag i barnet uppifrån och drar åt axelremmarna. Klart!
Vi knäpper spännet, med axelbanden näst-intill fullt utdragna. Sen sätter vi grabben på magen, drar upp "ryggstödet" bakom honom, och drar spännet över huvudet. I med armarna (våra alltså) och dra åt axelbanden.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har det högt upp i nacken, jag tycker att det är bekvämast. och så är det enklare att knäppa då :wink: . jag får i banden till huvudstödet också, men det kräver nog lite vighet :roll:
Användarens profilbild
Av Anso
Jag når inte heller att fästa huvudstödets band i det där mittbältet utan har helt enkelt knutit fast ca 2 cm breda resårband på axelbanden ungefär i höjd med mina nyckelben och där sätter jag fast remmarna istället.

Jag har det där mittbandet rätt långt ner mellan mina skulderblad för då tycker jag att det avlastar bäst och då kan jag nå det även underifrån,lägger händer bak i ryggen som när man knäpper av/på BH-bandet).
Först knäpper jag mittbandet och sedan justera jag axelremmarna som är rätt lösa ifrån början just för att jag ska kunna nå bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?