Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag suktar efter en hoppediz Lille just nu (och några till - jag är nog färgmissbrukare, eller textilmissbrukare ...); en sak undrar jag:
Hur långa är de avsmalnande ändarna? Efter tvätt?
(Säkert ngn som skkrivit om det, men jag är lat ...)

Enligt H:s hemsda behövs maxisjalen om man är över 1,77 och 70 kg; just nu är jag 1,77 och 75+ kg (målvikt 65) och maken är över 1,80 och väger 77 (målvikt 80 kg), dvs just nu ligger vi bägge där, även om jag kanske inte gör det om nio, tio månader - är det korkat att köpa maxlängd då?
(det är mest just nu jag vill ha den, men jag funderar på en farsdagsöverraskning :twisted: en dublin eller montreal kanske ...)

Maken knöt in sig och Lillan i Babun i x-omslut i morse och det gick ju jättebra, men sjalen skulle absolut inte vara en halvmeter kortare, och detsamma gäller mig, jag har ofta svårt att få ändarna att räcka till
Användarens profilbild
Av Tiz
20 cm på varje sida, så +40 cm. Jag hade svårt att få den att räcka i början, min 4,6 meters som med ändar är 5 m. Nu väger jkag 65 kg och är 1,60 och har ca 20 cm över på varje sida när jag knyter fram. Du kan ju alltid knyta Xomslutet på ryggen.
Av gottegrisen
Jag är 182 lång och väger mer än dig och för mig räcker en 4,6m om jag knyter xomslut på ryggen (kan få fram ändarna och knyta en liten knut på magen också så får jag ingen svans, fast då knyter jag med spetsarna så det skulle inte funka att knyta bara på magen)
Användarens profilbild
Av Lingling
OK tack för svar - men jag tycker min långa bundler känns kort ofta ... Nu gallskriker Lilan snart ...
Användarens profilbild
Av Helena
Lingling skrev:OK tack för svar - men jag tycker min långa bundler känns kort ofta ... Nu gallskriker Lilan snart ...
Knyter du fram på magen med Babybundlern? Det är inte lika viktigt att knuten hamnar fram på magen med en vävd sjal, den avlastar bra ändå. Det är mer att det är skönare med knuten fram ifall man sitter mycket ner med sjalen.

Men ta den längre sjalen ifall du oroar dig för att den ska vara för kort, om man har en riktigt liten bebis, så stör ju inte en lång sjal så mycket. Du kan ju alltid byta till dig en kortare senare eller klippa av ett stycke. Kanske dumt att ta den korta ifall din man vill bära också.
Användarens profilbild
Av Lingling
Helena skrev:
Knyter du fram på magen med Babybundlern? Det är inte lika viktigt att knuten hamnar fram på magen med en vävd sjal, den avlastar bra ändå. Det är mer att det är skönare med knuten fram ifall man sitter mycket ner med sjalen.

---
Kanske dumt att ta den korta ifall din man vill bära också.
Jo, jag knyter fram, men jag lyckades inte göra det med den långa antiguan, och tyckte att det var lite obekvämt. Dessutom åker jag buss en del (sonen älskar bussåkning:)) och då vill jag ha knut fram, men det finns väl en annan knytning också ...

Till maken funderar jag på om han skulle få en sjal i farsdagspresent ... en lång dublin eller montreal, eller kanske johannes ... Men en "Lille" ser så väldigt mkt sommar ut så den ska ju helst passa nu. Hur är hoppistyget att sy i?
Användarens profilbild
Av Helena
Då tror jag du ska ta den långa ifall du vill kunna knyta på magen med god marginal. Jag gillar inte att knyta i de yttersta kanterna och det får jag göra ifall jag ska knyta på magen med en Hoppediz 4,6 och jag är 1.58 och väger väl sådär 62 tror jag, men jag har breda axlar så det är nog det som gör att jag inte har så lätt för att knyta på magen.
Lingling skrev:Maken knöt in sig och Lillan i Babun i x-omslut i morse och det gick ju jättebra, men sjalen skulle absolut inte vara en halvmeter kortare, och detsamma gäller mig, jag har ofta svårt att få ändarna att räcka till
Jag tror inte riktigt att du kan ta BaBun som riktmärke. Min BaBu blir bara längre och längre för varje gång jag använder den. Finns det ingen i närheten som har en vävd sjal så att du kan testa hur längden känns?
Användarens profilbild
Av Lingling
Jag har en lång antigua, 5,1 står det på påsen, och den räcker inte för framknyt, tyvärr. Tycker det känns jobbigare när jag gått ett tag än bundlern. Kanske inte lyckas dra åt den tillräckligt än?
Och så ska jag ju gå ner de där drygt tio kilona, men det lär väl ta till nästa sommar snarare ...
Användarens profilbild
Av Tabby
Antiguan krymper 2-3 dm efter tvätt.
Användarens profilbild
Av Helena
Lingling skrev:Jag har en lång antigua, 5,1 står det på påsen, och den räcker inte för framknyt, tyvärr. Tycker det känns jobbigare när jag gått ett tag än bundlern. Kanske inte lyckas dra åt den tillräckligt än?
Och så ska jag ju gå ner de där drygt tio kilona, men det lär väl ta till nästa sommar snarare ...
Det är väl det extra stödet i korsryggen som är skönt när man knyter fram, som du inte får när du knyter bak med Antiguan. Fast en diagonalvävd sjal avlastar bättre redan från början än en Antigua, barnet hålls liksom uppe mycket stadigare, så där tycker jag det är OK att knyta på ryggen. Fast snäppet bättre är ju att knyta på magen förstås.
Jag fick jätte mycket tyg över med min Babybundler (5,4) när jag knöt på magen, långa ändar som hängde ner. Men det får jag inte med min Hoppediz 4,6, den känns ju avsevärt mycket kortare, och jag kan nog knyta på magen, men tycker det är svårt. Jag hade en 5,2 Stork tidigare och det tyckte jag var lagom, gick bra att knyta fram och jag fick en bra bit över, men inte så att det störde. Det var ju när jag började göra ryggknytningar som 5,2 sjalen var hopplöst lång.
Användarens profilbild
Av mojsan
..tror faktiskt att du ska ta den längre hoppisen, om ni tänker knyta omslutet. Min 5,4 går att knyta omslutet med, men inte 4,6m.
Användarens profilbild
Av Lingling
Antiguan räckte inte till före tvätten heller, och jag har bara tvättat den en gång i 30 grader fintvätt, eller var det handtvättprogrammet ... virrmajans minne ... kanske skulle ta en av vardera :) :twisted: så veeet jag, nej jag får pröva en vid tillfälle.

Tack för alla svar iaf.
Användarens profilbild
Av Anso
Lingling skrev:
Jo, jag knyter fram, men jag lyckades inte göra det med den långa antiguan, och tyckte att det var lite obekvämt. Dessutom åker jag buss en del (sonen älskar bussåkning:)) och då vill jag ha knut fram, men det finns väl en annan knytning också ...
Sätt knuten på din höft istället så är den inte ivägen när du åker buss. Se till att en sjalände är lite längre ifrån början bara så hamnar knuten på höften istället.
Användarens profilbild
Av Lingling
Anso skrev: Sätt knuten på din höft istället så är den inte ivägen när du åker buss. Se till att en sjalände är lite längre ifrån början bara så hamnar knuten på höften istället.
Bra idé.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?