Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag undrar om ni erfarna sjalbärarare kan råda mig om det är bäst att köpa en elastisk långsjal först (innan jag köper en vävd långsjal)? Är den bekvämare/lättare att vänja sig att bli buren i eller är det ingen skillnad?

Jag bär min dotter mest på höften har en babybjörn active men den gillar hon bara när hon är pigg kortare stunder. Resten av dygnet är det mina armar som gäller...börjar bli tungt....känns viktigt att introducera sjalen på ett bra sätt..

Är min 6 mån (7.5 kilos) bebis för stor för elastisk? Hur tunga barn är bekväma att bära med elasisk?

Är elasisk bekvämare för mig? Har haft lite ont i ryggen tidigare.

Jättetacksam för goda råd!!!
Användarens profilbild
Av jag71
Klart det går med en elastisk men jag skulle ju rekomendera en vävd. När skrutt var 10-12 veckor så köpte jag min första sjal och det var en vävd (vilket jag inte har ångrat). Jag tyckte inte det var svårt att lära sig knyta. Jag kom just på att jag gjorde en lakanssjal först och provbar. Tog ett lakan och delade det på längden och sydde ihop bara för att kolla om skrutt ville bli buren. Från att ha gallskrikit i vagnen och sovit max 20 minuter till att somna på två röda och sova i två timmar!
Jag köpte en antigua men det var i början av sommaren. Hade det varit höst hade jag köpt en hoppis, dels för att priset är bra och för att jag tycker om färgerna. Sen var jag ju så naiv att jag trodde att jag skulle nöja mig med en men det gjorde jag inte! :lol: Nu får jag främmande så nu är det slut svamlat! :wink:
Användarens profilbild
Av Bettan
Jag hade definitivt inte valt en elastisk sjal när ditt barn väger såpass mycket. Min pojke är också han 6 månade och väger ca 8. Jag bytte från elastisk till vävd sjal när han vägde omkring 6 kg. Det var en enorm skillnad och lättnad. Har du dessutom ryggproblem så satsa på en vävd sjal, den ger bättre avlastning än en elastisk.
Även jag är relativt ny på sjalområdet, men det var absolut inga problem att lära sig knyta med en vävd. Efter ett par gånger som jag provknutit helt själv utan baby och ett par gånger med ett stort gosedjur provade jag på min pojke. Det gick hur bra som helst!!! Ett litet tips - har du ryggproblem så satsa på bra skor! Jag tycker det annars kan bli ansträngande för fötterna med långtidsbärande.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av naimiez
Absolut vävd om du haft problem med ryggen...en elastisk blir lätt svajjig...Jag bär mycket i ergo nu när jag skall snabbära på torget eller så.....långsjalen tar jag på längre promenader...
Hej!

Inte så van att skriva såndant här hoppas att det blev i rätt ruta!

Tack för alla hjälpsamma svar!!!!!

Beställde en didymos Julian igår...den ska komma idag... väntar på brevbäraren....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?