Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anilov
Jag har just köpt en Kitenge! Själaglad (hittade den när jag glömt långsjalen i bilen fast vi skulle gå länge på stan, så jag var överlycklig när jag hittade den på Globalen det första jag gjorde), jag klarar av att knyta den enklare än jag klarade bärabarnsjalen, så höftbärande har gått fint.

Men jag funderar på om det finns några smarta knytningar som den "borde" räcka till som jag inte har kommit på? :hmm: Nu har jag burit på höften, och ibland skjutit honom bak på ryggen, och det funkar ju fint. Jag försökte knyta ryggsäck, och det hade gått med en smalare mamma eller ett mindre barn, nu var det så där frustrerande att det nääästan gick. Är det någon rutinerad som har tips? Tittade lite på torsoknytning, men det verkar som att tyget är lite för långt för det?

Tyget är tre meter, och barnet en två och etthalvtåring på 13 kg, mamman en large.
jag är förvisso inte så rutinerad men jag kör med kitenge har inte tänkt något annat. går till mina grannar då jag behöver hjälp!! (har många grannar från afrikanska länder där man bär i såna tyg).. i alla fall, vagga går bra, har jag kört med. upprätt fram, på höften eller på ryggen går också bra. har barnet svårt att hålla upp huvet kan du lägga en rullad handduk runt nacken... eller att tyget går upp en bit på huvudet.
har inte börjat bära min på ryggen än hon är 2 månader drygt... men ska väl börja med det snart. lycka till i alla fall. det kan nog vara lättare om du har någon som hjälper dig knyta på ryggen också. däremot har du vagga så kan du behålla knuten och bara trä över huvudet. är tyget för brett så vik till önskad bredd. längden brukar behövas..
lycka till från en som önskar hon vore mer rutinerad och som planerar att bli mer rutinerad..
Användarens profilbild
Av Panakeia
konstigt mått på en kitenge?
jag trodde de hade samma mått som torson ungefär, å den e ju bara typ 1.20 eller nått? 1.50 kanske?
så, ja knyta torso tror jag den är för lång till, eller ja den ÄR för lång till det då for su bära med en knut på bröstet isf istället för att snurra den, sas. men det går väl det med iof...

annars så tror jag att det är typ allt....3 m lång....hur bred e den?
Användarens profilbild
Av anilov
Sjalen är längre än de som används för att knyta torso (testat att snurra istället för att knyta, fick inte till det), och jag har använt den så som jag använde min bärabarnsjal, alltså som en kortsjal. Den är 1,10 m bred. Jag fattade det som att de säljer de här "längre" sjalarna för att det skall vara lättare för ovana sjalbärare att få till ett hyfsat bärande. :)

Det är ju som ett "vanligt" bomullstyg, så det är mycket lättare att knyta än bärabarnsjalen (som är den enda kortsjal som jag provat), så det är därför som jag går runt och undrar om det skulle gå att få till någon mer knytning än "bara" höft- och ryggbärande över ena axeln. Soen är lite för stor för vagga nu, det får bli med nästa barn som jag testar det (kan man ju hoppas iallafall :wink: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?