Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Jag förstår inte riktigt hur ni får till det att gå med den elastiska påknuten hela dagen, jag tycker mina blir så slappa efter ett tag.
Jag knyter hårt och stadigt men så efter ett tag har hon hasat ner en bra bit och om jag pliockar i och ur henne blr det så slappt att det är lika bra att knyta om. Thea väger 4,7 kg nu men det brode väl inte vara för tungt?
Är det kanske dags att gå över mer och mer till vävd sjal? Har haft henne lite i de vävda och tycker de avlastar bätte, men kan det bli för knöligt i henens knäveck att ha knäna utanför?

Oj, vad många frågor det blev! :oops:
Användarens profilbild
Av medusan75
Jag har inte min trikåsjal påknuten hela dagarna. Det skulle den tappa formen för och sen tycker jag att allt tyg är bökigt att ha på om man ska t.ex. amma (och barnet ändå inte sitter i sjalen för stunden). Det går så snabbt att knyta, så jag tar av mig sjalen om han inte är där. Fast Elias väger i och för sig 8,1 kg, men jag har ingen vävd än...
Användarens profilbild
Av annikar
Instämmer!
Jag knöt om min i stort sett varje gång jag hade tagit ur Samuel, tyckte inte att den satt tillräckligt tight annats. Hade en pikku ruu.

Och visst kan du gå över till vävd sjal. Man kan ju knyta även vävda i omslutet XII, alltså med smokingbältet utanför om man vill.
Och även ha hela barnet inklusive benen innanför smokingbältet och korsa utanpå. Då sitter barnet inte i krysset, men med en liten bebis blir det stadigt och säkert ändå.
Prova även att vika hela sjalen dubbel på längden, då känns det som det blir mindre knöligt i knävecken på en nyfödd.
Användarens profilbild
Av Sami
jag korrigerar vid varje påtagning... stramar till det lite... annars så kan jag ha den på mig för jag inte tyar (orkar) ta av och på... min tjej är 11 månader och har ofta för sig att man ska ner en stund p golvet och sen om mamma står stilla så ska man dra i byxbenen så man kan komma upp igen...

hon väger 8 kg och det går faktiskt bra att bära henne i trikåksjalarna... inte i de tunnaste utan det får ju bli med lite mer kraft nu...

suck snart flyttar hon väl hemifrån.... :cry:

/sami
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?