Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kristfrid
Hej!
Är det nån som vet hur man bär sej åt för att amma i en lång sjal?
Jag har en moby wrap, drygt fem meter som jag gillar jättemycket, men det skulle va kanon om man kunde amma i den också.
Snälla hjälp mej ni som vet!
min lilla pöjk är 2 månader
Användarens profilbild
Av sus
Teoretiskt så kan man amma både liggande och sittande i Mobyn. I båda fallen får man knyta lite lösare än vanligt så barnet hamnar på rätt höjd.
Testa dig fram och se om det funkar. Jag har personligen aldrig fått till det, mina bröst sitter för långt ner på något sätt, men jag har sett andra som lyckas få till det :wink:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Hejsan !
jag har ammat med hjälp av sjalen !
inte kunnat amma o gå o göra saker men haft den som händer !
jag har antingen knutit den korsknytning med gördel satt Axel i gördeln o ammat med honom liggandes där eller i korset med rumpan i de tåten som är motsat bröstet du ska amma o då håller den upp rumpan o benen o en del av kroppen det är med en vävd sjal jag et inte hur det går i trikå dock !!!

Lite svårt att förklara men det gäller att trixa lite när de är rätt nöjda så man kan få in rätta knycket !!!
Användarens profilbild
Av lotte
Omslut fram och så lättar jag lite på knytningen, lutar mig bakåt en aning och låter Pirayan göra resten. Oftast går vi sista eftermiddagsrundan ammandes.
Användarens profilbild
Av Bella
lotte skrev:Omslut fram och så lättar jag lite på knytningen, lutar mig bakåt en aning och låter Pirayan göra resten. Oftast går vi sista eftermiddagsrundan ammandes.
Men det förutsätter att du har en amningströja (typ boob), eller...?
Användarens profilbild
Av lotte
Men det förutsätter att du har en amningströja (typ boob), eller...?
Nja, om det är kallt, fast oftast drar jag bara ner tshirten (lite större urringning än original t-shirten) i halsen istället. Eller rättare sagt; förr drog jag ner tshirten, numera är det barnet som är snabbast på att gräva sig igenom kläderna..[/quote]
Användarens profilbild
Av diddeldi
vi testade att amma i moby wrapen idag och lyckades!!! :D

* sträcker ut armen och knäpper en bild *

Bild

vanligt x-omslut2, ganska löst knuten men tillräckligt stabil för att kunna gå runt. under har jag ett av mina glamourmom-linnen, som visade sig vara perfekt för ändamålet.
Användarens profilbild
Av Tabby
Åhh...så gottit Atlas har det hos mamma :-)
Användarens profilbild
Av April
Vad mysigt! Så praktiskt... nu kan du ju göra massor av saker, samtidigt som du bär och ammar :-D

kram
Av luxia
Men, jag kanske också borde testa. Dock känns det som att min son är lite stor för den positionen. Eller så är det jag som har för hängiga bröst. :shock:
Användarens profilbild
Av Mi
Vilken underbar bild!! Där har han det bäst!
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Åh, vad mysigt.
Kanske också skulle försöka....
Av Kristfrid
Tack för alla tips!
Var ju ett tag sen jag skrev, var bortrest två veckor utan internet och sen har jag försökt lite utan att lyckas vidare bra. Men idag så gick det superbra! På väg hem från stranden blev han hungrig och jag lättade på knytningen så han hasade ner och fick tag i bröstet. Sen var det bara att fortsätta gå hemåt, kunde till och med ha armarna fria efter att jag dragit upp 'mitten-tyget' över hans huvud. Underbart!
Användarens profilbild
Av April
vad roligt att det gick bra! Väldigt praktiskt ;-)

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?