Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
Nu har jag burit dottern i hug-a-buben sedan hon var nyfödd och börjar bli sugen på ett nytt bärhjälpmedel.

Det ska vara enkelt och smidigt att använda och gå rätt fort att få på sig. Jag bär mest på hundpromenaderna och ibland inomhus.

Jag har kikat runt här och funderar om en Mei-tai, Ergo eller Patapum skulle vara något?

Är det någon klok och erfaren som kan tipsa mig om fördelar/nackdelar med dessa olika?
Användarens profilbild
Av April
Jag är ju överförtjust i min Ergo. Köper du en kommer du nog inte att ångra dig. Himla smidigt att man även kan amma i den! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av naimiez
Min kompis har hund och bär i trikåsjal och vävd sjal....idag provade hon min Ergo ;-) den fick stanna lite hos henne tills hon får sin :-)
Användarens profilbild
Av Elsa
Tack för tipsen!

Det känns som att det blir en Ergo, faktiskt!

Måste bara se till att få prova en och övertyga mannen om att det är en bra investering! :)
Användarens profilbild
Av aha
Elsa skrev: Det känns som att det blir en Ergo, faktiskt!

Måste bara se till att få prova en och övertyga mannen om att det är en bra investering! :)
Min gubbe tycker att sjalarna, men ännu mer selarna varit helt oumbärliga.
Användarens profilbild
Av sacha42
Bissa skrev:Jag gillar mei tai bäst :lol: bara för att röra till i grytan lite 8) mei tai har klart störts variationsmöjligheter :D *me like*
:iagree: me love MT :vågen:
Användarens profilbild
Av Nova
Jag föreslår dig också en Mei Tai.

En Ergo och Patapum (båda är riktigt bra ergonomiska bärselar) är betydligt stelare och inte särskilt formbar.
Mei Tai är mer som ett mellanting mellan sjal och sele och du kan få den att sitta just så tight som du vill.

Bär man ett riktigt tungt barn länge på ryggen måste jag tala för den ergonomiska selens fördel. Den är mycket effektiv på att få ned tyngden även över höfterna, vilket är behagligt för långtidsbärandet.

Annars Mei Tai, Mei Tai, Mei Tai. :loving:
Användarens profilbild
Av Elsa
Vad rara ni är som delar med er av era erfarenheter! :)

Tja, det som talar för en mei-tai skulle ju även vara att de som jag sett här på era bilder är så ruskigt snygga! :D Lite fåfäng är man ju också ska väl erkännas...

Men hur svåra är de att få till en bra knytning med? Och är det enkelt att få bärselarna att sitta bekvämt?

Det är lite klurigt att fatta beslutet när man inte sett någon varken Ergo eller Mei-tai "live" så att säga. Helst skulle jag ju vilja ha både och! :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?