Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Miapia83
Har ni använt hennes mått på sittdelen? Vilken stl på barn passsar den, främst på längden? Tänkte låta midjebandet löpa fritt genom sittdelen så den blir ju anpassningsbar, men är osäker på hu längden blir till min tjej, 2 mån och 58cm.
Användarens profilbild
Av Tuve
Jag gjorde inte efter Knyttets, men jag testade att mäta knäveck-knävecksmåttet på min pojk. Jag lärde mig av det att mät då bak om rumpan, för det är ju så långt tyget blir. Sen korvar det sig lite, så lite bredare gör ju inget. Om det löper fritt så korvar det sig ännu mer, skulle jag gissa. Sen växer dom ju så in i norden...
Min Arvids mått, bak om rumpan är (var när jag sydde) 33 cm. (Han är ca 66 cm lång.) Jag gjorde bakstycket 41 cm, och det funkar fint.

Äsch, nu ser jag att det är längden du funderar på, det ovan var om bredden.
Min är 54 cm hög totalt, men midjebältet är 16 cm brett, så alltså 38 cm att sitta i, för en kille på 66. Han får bara lite stöd för nacken då, men kan titta ut, och i viss mån få armarna över kanten. Jag tycker den funkar bra, men jag ska göra nackstöd till när han somnar i den.
Användarens profilbild
Av naggie
Jag gjorde efter knyttes och den blev alldeles för stor och jag har en stoooor 6-månaders. Men jag gjorde efter måtten på bilden, dvs 50cm + 10 cm bälte, jag tror att de mått som hon har skrivit, 40cm + 10cm bälte, blir mycket bättre.
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Beatrice
Jag ändrade ju på mönstret lite så min har ju inget huvudstöd. Jag gjorde min 55 cm hög inklusive bältet. Min bebis är ca 68 cm lång. Tyger går upp i ögonhöjd på henne, men det går att hasa ner det om hon vill se mer. Men mitt förslag är också att du gör en lite större än vad du behöver just nu. För som det står i tidigare svar så växer de så fort så man bara tuppar av :siishah: och så går det ju att vika in ett varv vid midjebandet om man vill ha den kortare i ryggen. :tumsup: Lycka till!
Av Miapia83
Tack för alla bra svar! Ska nog få ihop en hyfsad variant på Knyttets mei tai! :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Min är gjord enligt mått efter Tina.W:s beskrivning för jag har redan en sån vanlig MT och trivdes med storleken på sittdelen. Så min är ca 38*45cm
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?