Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av j
ååhh....fick plötsligt en superlängtan att sticka en go och fin vintermössa till min lilla Juni 4:a månader. Men jag har inte stickat sedan...oj, oj länge sedan så jag kan bara hålla tummarn att jag får ihop den.
Men nu undrar jag om det är någon som har eller vet om någon stickbeskrivning? Önskar att mössan har "öronlappar".

Längtar att sätta igång. :hmm:

/J
Användarens profilbild
Av linafelicia
En av dom enklaste mössorna jag stickat är en klassisk hjälmmössa. Man stickar med enbart räta maskor och det enda man behöver kunna är att öka 1 maska och att minska en maska.
Jag har en bok här hemma med mönster i och den heter Sparat och är skriven av Celia B Dackenberg och Anders Qwarnström.
Den finns kanske på biblioteket?
Användarens profilbild
Av anilov
"Sparat" är jättebra! Men den är slut på förlaget, så bibliotek och antikvariat är enda ställena att få tag på den boken. Har stickat ett par mönster i den, och det har varit bra mönster.

Här är ett par mössor som vare sig är krångliga att sticka eller tar särskilt lång tid. Lite mer efterarbete jämfört med en rundstickad mössa, men enklare att lägga upp...

http://hem.bredband.net/liibyb/stick/be ... mossa.html

Och det finns en bok med bara mössor, som brukar gå att låna på biblioteket. Fast de flesta mössorna i den stickas med stickor nummer två eller tre, så då gäller det att ha tålamod....
Användarens profilbild
Av j
Jamenvisstja, biblioteket. Dit kan jag gå och titta efter den boken. Bra förslag! :D Funderar på om jag stickar en hjälmmössa...hur gör man snygga öronlappar till det? :hmm:

Det blåser ofta och mkt där jag bor./J :D
Av Lotten
linafelicia skrev:Jag har en bok här hemma med mönster i och den heter Sparat och är skriven av Celia B Dackenberg och Anders Qwarnström.
Den finns kanske på biblioteket?
Lite OT. Celia har jag haft som lärare när jag gick bildlinjen på gymnasiet! :D
Användarens profilbild
Av j
Kul!!!! :tumsup:

/J
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?