Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

:shock:
Nu sitter jag här helt genomsvettig *phu* Vet inte hur många gånger jag tränat på ryggknytningar nu.....jag får bara inte till det!!!! Rent teoretiskt sett vet jag hur jag ska göra men att väl få till det......nää.....testat vanlig ryggsäck, då stannar inte tyget under rumpan, x-omslut....nä,då kan jag inte bre ut x:en över Lovas rygg utan dom stannar som två korvar i hennes knäveck..... :evil: .....OM jag ens kan hålla kvar henen på ryggen vill säga! Hon skrattar o försöker vända sig o ha sig där uppe....*phu*....Nu förstår jag varför de anväder dockor i hoppizhäftet! *hihi*

Fick till den som heter "Strap Carry" på mamamotoeller va det nu heter,men hur bekvämt verkar det va för barnet???????

*PHU*

Får ta nya tag i morron helt enkelt....det räcker för idag iaf! :lol:

Råd o tips mottages va gäller allmänt ryggknytningar!!! 8)
Användarens profilbild
Av tinaw
Övning övning övning... tyvärr, inte så mycket till tips, men jag har inte hittat några genvägar själv :wink: Ingen sjalare i närheten som kan hjälpa dig? Det brukar lossna när man ser det göras liksom.

Det kan vara lite lättare att få tyget att sitta kvar över rumpan om man inte brer ut tyget över axlarna när man gör ryggsäck/tibetansk ryggsäck. Strap carry är inte så tokigt ändå, funkar rätt bra kortare stunder till större barn.
Användarens profilbild
Av Helena
Under vissa perioder när barnen är väldigt vilda på ryggen, så är det ju faktiskt inte ens eget fel att det inte funkar. Då får man ta det lite lugnt tills barnen samarbetar bättre. Har du någon sele att bära henne i, så att hon vänjer sig vid att sitta på ryggen?
Användarens profilbild
Av Ottisen
... jo det är det anda, att öva, jag veeet! :shock: :) Ska på sjalträff på lördag, många erfarna sjalare ska dit hoppas jag! Gissa vem dom får hjälpa då???? :wink: :roll:

Ida
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
Jag hade satsat på ryggsäcksknytningen i första hand att träna på, x-omslut kan vara lite klyddigare att få till i början, just med att sprida ut tyget över ryggen som du skriver.
Och så hade jag tagit hjälp av make och spegel i början. Och sett till att inte luta mig för mycket framåt när barnet är på ryggen. Då blir de så säkra att de börjar resa sig på armarna och hålla på.
Om du inte får till tillräckligt med tyg under rumpan så blir det nog fel redan innan du tar upp henne på ryggen. Vet inte hur du får upp henne på ryggen, jag brukar "svinga upp" Samuel. Då är det viktigt att det är riktigt mycket tyg i knävecken redan när man "kokongar in" sitt barn, så att det korvar sig under rumpan. När du sedan får upp henne på ryggen kollar du av hur mycket som finns under rumpan och försöker justera det, genom att dra tyget neråt, om det behövs, bäst det går. Går det att förstå vad jag menar?
Vi ses på lördag! :D
/Anna
Användarens profilbild
Av Alex
Okej, det där lät spännande. Hur "svingar" man upp dem? Jag måste sätta Kalle på sjalen, mig själv framför och sen ställer han sig numera mot min rygg. Då smackar jag till och kramar sjalen om honom, lyfter upp, och fixar till den när han är uppe. Rätt jobbigt när man är ute.
Användarens profilbild
Av Ottisen
Aha....jo jag har mer haft sjalen under bara axlarna när jag tagit upp henne på ryggen, tycker att det har varit lättare än ha det så där utspritt.... Får testa igen på det där sättet på filmen, så ju hur lätt ut som helst för henne!!! :D

Har fått till ett par riktigt bra ryggsäckar förresten, fast har inte burit så länge på det viset än..... :roll: Lyckas typ 10 minuter innan Lova blir på "ta-ner-mig-NU-och-det snabbt-som-tusan-humör" :roll:

Har fått till ett x omslut också med mannens hjälp, DET va en skön knytning minsann!!! 8) :!: :!: :!:

// Ida -fortsätter öva-
Användarens profilbild
Av April
Shasista skrev:Lillen var så där lagom glad i att bli upphivad... :roll:
Det såg ju så lätt ut på filmsnutten! Men i verkligheten....hmmm....Nej. :lol:
Hi, hi... :lol: Öva, öva, öva... och lär mig sedan när du fått kläm på det ;-)

KRam
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?