Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av printzezzan
Min dotter fick duplo i går när hon hade kalas! Nån som har ett bra mönster eller bild på legopåse?
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har länge haft för avsikt att sy en legopåse och då menar jag en stor rund tygsak som används som matta att leka med legot på och sedan bara dras ihop med snöre som går i kanal runt kanten så allt hamnar som i en säck. Mönster har jag inte, men det är nog bara att utgå från en rund bit så stor man vill ha.
Av Petra
En stor cirkel med öljetter runt om och ett långt snöre där i. Blir superbra påsar till duplo/lega. Har en massa sådana. Dom små sitter och pysslar på påsen. Har påsar med en diameter på allt från 2 meter till en halvmeter.
Användarens profilbild
Av printzezzan
Precis så menar jag! Tack så mycket, det ska jag göra! :heart:
Av ninni
Det låter himla praktiskt...

Här drunknar vi i duplo och diverse andra leksaker. Är det någon som har en bild av hur det fungerar?
Användarens profilbild
Av annalys
Det vill jag sy!

Hur gör man med öljetterna, ska man fålla innan - och är det väldigt pyssligt att fålla när det är runt? Och hur långt bör det vara mellan öljetterna?

(Ska bara få tid att sy klart min bärpåse först, och sedan köpa tyg och öljetter... :D )
Användarens profilbild
Av tinaw
Om man gör den i dubbelt tyg är det bara att sy ihop från avigsidan, lämna en öppning, vända och sy igen hålet. Mycket lättare än att fålla!
Användarens profilbild
Av Madde
Eller så tar man och använder ett kantband... Oxå mycket lättare än att sitta och vika!
Användarens profilbild
Av annalys
Madde skrev:Eller så tar man och använder ett kantband... Oxå mycket lättare än att sitta och vika!
Vad är ett kantband, och hur funkar det? Snedslå brukar jag använda ibland, fast då får man ju också vika (fast lite smidigare än att fålla ändå), men det håller kanske inte så bra med öljetter heller?
Användarens profilbild
Av Dweia
Ja, de där "lego-påsarna" minns jag från när jag var liten. Lägger genast det på minnet så att jag kan plocka fram det igen lite senare när sonen är i duplo-åldern! De låter ju inte så krånliga att tillverka själv. :tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?