Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hmmmmm, jag har tassat runt ite grann här tidigare :o
nu kommer en ny fråga.....

Osäker och nybörjare som jag är vet jag inte riktigt vilken sjal jag skall skaffa mig för tillfället (Vår första)
Sockersöta Julius är snart 10 kg tung och vill nu vara i min famn ofta och mycket.
Just NU behöver jag en sjal:
*Kortare stunder hemma
*Lite längre stunder i affärer...typ *asg*

(Har títtat mig galen på alla sidor och har nu hittat en sjal/sele som jag tycker verkar bra och fin nämligen Tri-cotti från stelleris.
erfarenheter?)

Vad har ni för tips att ge utifrån min lilla beskivning????
Vad behöver jag för sjal....vill testa med en enklare variant sedan skall jag försöka masa mig iväg på en sjalträff så jag äntligen kan hitta en vävd långsjal?!

Många frågor :oops:
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Jag har inga egna erfarenheter av tri- cotti, men den är säkert lätt att använda och kan vara ett alllternativ till ringsjal när man har brått. Dessutom belastar den båda axlarna, vilket inte är fel.
Jag tittade inte efter så noga, går den att justera?
Tänkte på att man kan behöva olika längd om man vill ha den utan på någon form av ytterkläder/ tjockare tröja.

Bästa avlastninen ger dig en vävd långsjal. Det är det som är mest flexibelt, men visst man måste knyta.
Knyta lär du dig snabbt och kan du tassa i väg till en sjalträff och prova så finns där vana händer som hjälper dig och säkert många olika sjalar att prova.

Lycka till
/Helen
Senast redigerad av Helen den tor maj 19, 2005 13:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Bina
Jag har burit i Tricotti och tyckte att det blev lite gungigt när Leah kom upp i viktklassen runt 9 kg.

För att få bra avlastning vid längre stunder helt klart en vävd sjal eller ett snabbare alternativ (av mig än otestat) Ergo.

Bra vid kortare stunder helt klart en ringsjal
Användarens profilbild
Av sus
jag håller med Bina om att en ringsjal är perfekt att ha hemma för kortare stunder eeler när man har ett barn som vill upp och ner hela tiden. Den är dessutom lätt att använda och det känns mest naturligt att ha ett lite större barn på höften tycker jag, och man får ganska stor rörelsefrihet själv också.

jag har bara testat tricottin och visst är den smidig men personligen behöver jag mer avlastning i svanket när jag bär på magen. Å andra sidan verkar alla som har en tricotti vara jättenöjda, så man måste nog testa för att veta.

Vid längre turer är ju en vävd lång sjal bäst, men om man känner sig osäker på att knyta eller inte vill bli utstirrad i affären så kan en sele typ ergo eller sutemi vara ett alternativ. Jag har en sutemi som jag är jättenöjd med.

Kom på nästa sjalträff så kan du testa lite olika
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag tycker att det låter som om du ska ha en sele. Snabb och smidig att sätta på och funkar bra för både kortare och lite längre bärstunder. För superlång bärning är ju en vävd sjal allra bäst.

Jag har inte heller någon Tricotti men den är ju av trikå sä jag kan tänka mig att den blir ostadig när barnet är så pass tungt.
Användarens profilbild
Av annamedsamuel
För de kortare stunder du nämner skulle jag ha valt ringsjal eller bärpåse. Smidigt och snabbt och bra på höften.
/Anna
Av Mandi
Hej!!

Jag är som du nybörjare vad det gäller sjalar men jag har nu beställt en Amazonas Brazil bärpåse för att ha hemma..
Och en Storchenwiege att han på stan när vi går på shoppingturer.. :-)

Men hur bra eller dåliga de är vet jag inte än..
Av Annsofi
Utan någon som helst tvekan en Huggababy. Jonathan väger 10 kilo och den använder jag istället för barnvagn när vi är på stan osv. Den är mysig hemma att somna i, att amma i, enkel och snabb att ta på och av samtidigt som den ger mycket bra avlastning. Ergon använder vi egentligen bara för längre vandringar och då alltid med huggababy i väskan...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?