Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
I dag försökte jag få upp tjejen på ryggen men jag tyckte det var jätte svårt!
(hon är 6 månader).

Det kändes väldigt osäkert att resa sig upp med henne på ryggen med bara sjalen över hennes rygg. sen ska man enligt beskrivningen flytta upp henne med hjälp av sjalen, det lyckas jag inte med utan för typ "stöta" upp henne. Sen vågar jag knappt ta bort ena handen från henne när jag ska göra knytningen och då blir det ju svårt, sen är det ju jätte svårt att lägga korset över hennes rygg ståendes böjd. Är rädd att tappa hennes också...

tips mottages gärna!
Av Alexandra
Jag har ännu inte fixat omsluten på ryggen något bra,så där har jag tyvärr inga råd att ge dig, jag brukar göra den enklare knytningen, ryggsäck. Tyvärr är den ju inte lika bekväm.
De första gångerna övade jag sittandes på sängen, det kändes lite tryggare. Att ha nån som står bakom beredd att ta emot kan också vara bra i början.
Det är bara öva, öva, öva som gäller, man blir säkrare och det känns mindre läskigt för varje gång. Första gångerna jag satte upp Tindra i Ergon utan assistans kändes det jätteotäckt, men nu slänger jag upp och ur henne som ingenting.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Var bor du? Kanske finns det någon sjalbärare i närheten som kan hjälpa dig att komma igång. Jag tyckte att det blev mycket lättare efter att jag fått hjälp första gångerna.
Användarens profilbild
Av MOE
Prova att lagg sjalen bakom henne och sätt henne i en fåtölj eller lägg henne på sängen om hon accepterar det. Dra upp tyget lite mellan hennes ben så att du får lite marginal.

Sen sätter du dig framför (med din rygg mot hennes mage) och drar upp sjaltyget över dina axlar. När du har ordnat till tyget som du vill ha det drar du upp henne på din rygg. Sen kan du ställa dig upp och luta dig framåt. Då ligger hon på din rygg. Därifrån kan du knyta ganska obenhindrat utan att hon kan ramla ner.

Ta dina ben till hjälp och knip fast en sjaländå mellan dina knän medan du grejer med den andra tex. När du har "säkrat" henne med ett kryss eller något mellan hennes ben kan du ställa dig upp som vanligt och fortsätta knyta.

Det krävs lite träning och är inte helt enkelt från början. Jag lyckas ännu inte varje gång om jag säger så. Skam den som ger sig.

Annars är det värdefullt om du kan få hjälp av någon, som Pia skrev.
Användarens profilbild
Av tinaw
Bara att ha nån till hands som kan se till att liten inte ramlar av gör att man blir lite friare i försöken. Det känns mindre läskigt så. Även om vederbörande inte är en van sjalare.

Själv tycker jag att ryggsäck är den bekvämaste ryggknytningen, omslutet X på ryggen kommer för långt ner och Thilda kan böja sig ur den rätt lätt om hon är på det humöret.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?