Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av bi
Jag har köpt tyg på ikea till en långsjal i linne, undrar om jag gjort nåt dumt... Tänkte ha den till min nyfödde som snart ska komma (om han inte vill vara där inne i evigheter som det känns som nu) :x
Det känns lite glatt tyget, undrar om det blir bättre efter tvätt, ska jag tvätta det i 40 eller 60 grader? Kan den vara smalare än 70 cm bred? Den blir inte hård mot en nyfödd? Är det nån som har mått till en docksjal? tänkte sy en till min dotter som fyller två snart. Många frågor blir det..Hade en jätteskön långsjal som jag trivdes med i bomull (silduk, jättebilligt och härligt mjuk) men jag lyckades färga den i en färg som jag avskyr så jag vill inte se den mer!! ge mig lite råd om min linnesjal, blev bara kär i tyget och så tänkte jag inte mycket längre!! :oops:
Användarens profilbild
Av Ingetora
Det finns visst ett gammalt talesätt som lyder "Bomull bli mull - lin blir gull". Dvs. linne blir bara bättre och mjukare ju mer du använder det, medan bomullen (som iofs. också blir mjuk) slits mycket fortare.

Dessutom kan man koka linnetyg. Det kan förstås krympa, så det får man ju göra innan man mätt och sytt till sjalen, sen vet jag inte om färgerna tål så hög temperatur, men är det 100% lin så gör i alla fall materialet det. Är det linneblandning får man rätta sig efter "det andra" materialet.

Tror det kommer funka fint som långsjal även till nyfödd, du för väl bråka lite med det så är det är mjukt till dess? :D
Användarens profilbild
Av bi
Då borde jag kunna tvätta i 60 grader, har lite olika bud om det där, vill ju göra den mjuk men jag vill inte förstöra fibrena, dagens linne är tyvärr inte som de gamla linnelakanen!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?