Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Om man skall sy en ringsjal av en kortsjal, behöver man klippa bort/sprätta upp fållen i ena änden för att undvika att det blir tjockt och bylsigt?
Användarens profilbild
Av korell
Nä, sy du på bara.
Vad är det för sjal :roll: :D
Användarens profilbild
Av mian
Alltså jag är helt syokunnig :oops: Men om jag syr brevid fållen, sticker inte den ut och blir ful då? Liksom hänger och slänger?

Jag tänkte syringsjal av min korta Girasol. Jag köpte ringar för ett år sedan, men det blev aldrig av så jag sålde ringarna igen. Men nu skall jag nog beställa nya och om jag slipper klippa känns det överkomligare :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Men inte är väl fållen så bred att den hänger och slänger om du syr en söm alldeles intill? Framförallt inte om du viker så att änden på sjalen är på insidan av ringsjalen på axeln (fiiint förklarat! :wink: )

Hur som helst måste man ju ändå göra någon slags fåll där uppe när mansyr i ringarna för att få det snyggt och för att inte riskera att det repar sig, så om du inte behöver kapa i sjalen för att den är för lång skulle jag definitivt lämna kvar den ursprungliga fållen (dessutom är det ju då lätt gjort att förvandla den tillbaka till kortsjal om du får för dig deten vacker dag)
Användarens profilbild
Av mian
Nej, den är inte så bred så det blir nog bra. Jag trodde att jag skulle bli utskrattad om jag inte klippte av den och sydde ordentligt, men behöver man inte det så kan nog tom jag sy en ringsjal (bara jag lyckas trä maskinen... :oops: )

Tack så jättemycket för hjälpen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?