Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jessicatja
Min älskade Panama är lite för lång - jag fick en 5,4 och behövde egentligen bara 4,6 - så jag går i kortnings-tankar :?

Sömmen nu, i orginal, är ju lite stretchig. Blir det stelare fåll om man klipper och fållar om själv - eller finns det någon bra söm man kan använda så att kortändarna förblir stretchiga? Är helt väck på annat än trestegs-sicksack och raksöm :oops: som ni kanske märker...
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
jessicatja skrev:Min älskade Panama är lite för lång - jag fick en 5,4 och behövde egentligen bara 4,6 - så jag går i kortnings-tankar :?

Sömmen nu, i orginal, är ju lite stretchig. Blir det stelare fåll om man klipper och fållar om själv - eller finns det någon bra söm man kan använda så att kortändarna förblir stretchiga? Är helt väck på annat än trestegs-sicksack och raksöm :oops: som ni kanske märker...
Nu blev jag ju tvungen att gå och kolla på min avkortade Hoppediz! :shock:
Jag hade bara förutsatt att det var fållat med raksöm och gjorde så. Om jag drog i den söm som jag själv fållat så stretchade det. Om jag drog HÅRT så knakade det i sömmen. Men när jag drog i den fåll som var original kändes det som att det nog skulle knakat i den med om jag dragit lika hårt, vilket jag tyckte var onödigt att göra.

För att göra lång historia kort, jag tror att du kan fålla med raksöm, för så hårt som jag drog för att få det att knaka brukar iaf inte jag göra när jag knyter sjalen.
Användarens profilbild
Av trollmamma
När jag kortade min så sydde jag en sick-sack innan jag klippt mycket för att jag inte visst hur mycket den skulle fransa sig ...

Det blev lätt att vika in den sick-sackade kanten i ett väck till ....
Användarens profilbild
Av jessicatja
För att göra lång historia kort, jag tror att du kan fålla med raksöm, för så hårt som jag drog för att få det att knaka brukar iaf inte jag göra när jag knyter sjalen.
Tack så mycket - då kanske jag vågar mig på att klippa och fålla :D

Jag tycker ju så mycket om min sjal och är lite orolig att den ska bli "sämre" om jag klipper i den...
När jag kortade min så sydde jag en sick-sack innan jag klippt mycket för att jag inte visst hur mycket den skulle fransa sig ...
Jag ska sick-sacka så fort jag kan efter klippning! Hemska tanke om det skulle börja fransa upp sig !
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
jessicatja skrev:Jag ska sick-sacka så fort jag kan efter klippning! Hemska tanke om det skulle börja fransa upp sig !
Jag skippade faktiskt att sick-sacka eftersom jag ändå vek två ggr.. Men jag har exempelvis inte tvättat den någon gång sedan kapningen. Att sicksacka kan man ju alltid göra, för säkerhets skull (men jag tycker att det är så tråkigt..).
Användarens profilbild
Av tinaw
Om man viker två lager behöver man inte sick-sacka utom i undantagsfall.
Användarens profilbild
Av zandrama
Det stämmer som Tina skriver. Själv zzar jag alltid för säkerhets skull. Men fyyy vad trist det är... :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?