Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av frida
Eureka! Har pysslat med omsluten tibetan och fått till tyget över axeln med en del sjå. Men nu har en polett trillat ner. Först sätter man barnet i ryggsäck med sjalen över axlarna och låst mellan knäna, sen tar man ena sjaländen och för under armen och över axeln, bak och fram etc. Sen den andra, hur bra som helst :D då den sjalände man inte började med är låst (och barnet ramlar inte av he he)
(Kanske inte är nåt nytt men tänkte dela med mig iaf :oops: )
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ahh men tack för den!!
Jag har inte vågat mig försöka mig på omsluten tibetan då jag inte haft nån aning om hur man ska få till det :oops:
Nu ska jag nog våga mig på att prova!!
Användarens profilbild
Av Isanna
Alldeles för sent för att jag ska fatta, måste läsa i morgon! :P Men tack för beskrivningen! :D
Av ansve9
Tidigt, men jag fattar ändå inte :oops: Jag är med på första biten, sjalen över axlarna och sedan mellan knäna, men sen börjar jag bli förvirrad. Under armen och över axeln :?: Förklara en gång till, snälla!
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Smart!! :tumup:
Måste testas!

Själv kör jag mest med dendärvaddennuheterigen där man gör en ryggsäck och sen omslut över... (fast man drar krysset nerifrån istället sas..) Den tycker jag är toppen!
Användarens profilbild
Av frida
Boadicea skrev:
När man gör "vanligt" omslut på ryggen så tar man direkt sjalen under armhålorna och sen över axeln (kolla på första sidan, knytinstruktioner), m)
Fast vanligt omslut gör man en knut fram som håller barnet medans man fixar krysset, det är väl "direkt-vägen" som gör en omsl tibetan?
Användarens profilbild
Av Kristina
frida skrev:
Boadicea skrev:
När man gör "vanligt" omslut på ryggen så tar man direkt sjalen under armhålorna och sen över axeln (kolla på första sidan, knytinstruktioner), m)
Fast vanligt omslut gör man en knut fram som håller barnet medans man fixar krysset, det är väl "direkt-vägen" som gör en omsl tibetan?
Nja, "original-omslut" är utan knut fram. Tror jag var medskyldig till att starta den "nya" trenden med knut över bröstet en gång i tiden faktiskt, just eftersom jag aldrig kom överrens med att knyta (och bära) utan knut och då visste vi inte om tibetan-sättet.
Användarens profilbild
Av betsla
NU har jag också förstått vad frida menar... :vågen:

I morgon ska jag prova tibetan...
Användarens profilbild
Av betsla
Nä men... om man tittar på instruktionerna för Tibetan som finns under "Knyt" på förstasidan... Gör som ryggsäck, sjal över axlarna, korsa under barnets rumpa och gör sen den där tibetan-prylen över bröstet. Men hur fäster man ändarna? Det verkar inte som att hon gör nån knut nånstans??
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?