Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Lillebror önskar sig en ljus köksgardin i julklapp. Låter lite tråkigt tycker jag så jag tänkte lyfta det en nivå. Första tanken var att beställa ett tyg från spoonflower men det kan ju ta upp till 13 dar innan det trycks och sedan har vi frakt från USA. Jag tror inte att jag hinner sy en gardin så tätt inpå jul så nya planen är en enkel hissgardin med en våd aidaväv nertill där jag kan brodera dit några sonic screwdrivers. Jag vill dock ha in ngt matigt också så det verkligen känns som en köksgardin. Tankarna går genast till jellybabies, fishfinger custard, bananer och te. Men problemet är att jag hittar inga fina korststyngsmönster på det temat (eller jo tekoppar finns massor av). Finns här ngn som har sett till ngt annat lämpligt möster?
Har du kollat Ravelry? Fast det kanske inte är så mkt broderi...
En och annan Tardis kanske också kan få slinka med, fast det är en köksgardin. :mrgreen:
Nej ravelry har jag missat. Det är klart att det skulle funka med ett stickdiagram också. Fast nu blir det inte så. Lokala tygaffären hade inte aidaband som jag hoppades på utan bara metervara och jag ville inte dras med en skarv på mitten eller bli sittandes med två meter aidaväv när jag klippt till 15-20 bred remsa cm till gardinen.
Istället blir det en hissgardin helt i halvlinne. Och så broderar jag knytbanden istället, mer än så orkar jag faktiskt inte med när jag måste räkna små pyttiga trådar. Iom att jag broderar knytbanden så kan jag ju iaf göra en enkel rull upp i nederkanten gardin istället för en med ringar och snören och skit på baksidan.

Ja tardisar skulle han faktiskt behöva några för att väga upp daleksarna lite grann. Kanske bygga en tardisgarderob till födelsedagen. :fnissa:
funshine skrev:Hur menar du nu? :hmm: Det förstår väl varenda människa att man inte kan lägga veto mot tardisar. Kontra med att ni lider av platsbrist och att tardisen är större på insidan alltså vinner ni yta.
:iagree: :iagree: :iagree: :iagree:
Har en adipose i sovrummet och Tardis-raggisar + att vår nya dammsugare ser ut som en dalek. :mrgreen:
Min dröm är en dörr målad som Tardis med en vortex runtom....
Å, om man ändå vore singel. :rodna: :Hahaa:
Jag har köpt korsstygnsmönster till alla doktorerna - utom den sista, för det var länge sedan jag köpte. Och Tardisen och kompanjonerna. Det blir nog inte av att jag broderar de närmsta åren tyvärr...
Amiechan skrev:Jag har köpt korsstygnsmönster till alla doktorerna - utom den sista, för det var länge sedan jag köpte. Och Tardisen och kompanjonerna. Det blir nog inte av att jag broderar de närmsta åren tyvärr...
:love:
Hittade mönster på ett par jättefina dalekvantar på ravelry, men när jag väl skulle sticka det var det borttaget. Typ copyright eller nåt. Så surt.
Hade blivit kär i dem och vill inte göra några andra :? (Surar lite :wink: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?