Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ClineE
Hej!

':?:'Stämmer det att det ska vara OK att sy sjal i tyget Olga från Jysk?':?:'

Är det någon som gjort det som har bild på hur det kan se ut och hur tyget ser ut... Finns det annat tyg som ni kan rekomendera, är HELT GRÖN inom detta?

Jätte tacksam för svar!!!!!
Av belinda
hej :D
jag tycker att tyget olga passar jättebra till att sy långsjal av! men nästan bättre till ringsjal i min mening. Jag hade en långsjal i olga som jag färgat svart och som nu är ringsjal, jag älskar den! :D
själva tyget är tunnt och mjukt, och är typ grön-beige randigt, vet att det finns bilder på det av någon som har det som långsjal, så prova att söka på det här på sjalbarn! det går utmärkt att färga om man vill det, jag är jättenöjd som sagt!
Användarens profilbild
Av VenusLi
Bild

Här är en bild på Olga.
Användarens profilbild
Av ClineE
Tack så jätte mycket!! Hur mycket behöver jag till en långsjal resp. ringsjal! :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Om du inte vill skarva behöver du ca 5 m till långsjal samt ca 2 m till ringsjal. Du får ju dock två stycken då, eftersom tyget är 140 cm brett (har jag för mig :oops: ) och sjalen inte behöver vara bredare än ca 65-70 cm.
Användarens profilbild
Av knutis
Vad ligger priset på?
Användarens profilbild
Av VenusLi
1 paket med 5 meter kostar 199 kr
Användarens profilbild
Av Kotten
Lise skrev:1 paket med 5 meter kostar 199 kr
Blir inte det ...*räknar*...typ ingenting / metern? :shock: Jag ska träffa Olga nästa vecka, så är det bara.
Av belinda
MammaTess skrev:Jag köpte mitt
tyg också på Jysk...75 kr för 5 meter, det är bara att frossa och köpa....

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=21077
får jag fråga om ditt tyg stretchar lite på diagonalen eller om detär mer som lakansväv? Är så sugen på att köpa lite billigt tyg att göra ringsjal av :D
Av MammaTess
Hej!

Ja, det känns lite stretchigt på bredden så att säga..tror absolut det skulle funka till en ringsjal. Tyget är lite "grovt" i början, men efter några användningar är det mjukt och skönt. Sonen ( och jag också för den delen) älskar den.
Av belinda
MammaTess skrev:Hej!

Ja, det känns lite stretchigt på bredden så att säga..tror absolut det skulle funka till en ringsjal. Tyget är lite "grovt" i början, men efter några användningar är det mjukt och skönt. Sonen ( och jag också för den delen) älskar den.
tack det var precis vad jag ville höra 8) :D
Av MammaTess
Vill du att jag ska skicka en provtygbit till dig innan du shoppar loss?

Kram Therese
Av belinda
MammaTess skrev:Vill du att jag ska skicka en provtygbit till dig innan du shoppar loss?

Kram Therese
vilken vänlig själ du är :D (om det var mej du menade :lol: ) men det behövs inte, jag har nära till Jysk, och att shoppa loss är ju aldrig fel! :wink: men menade du verkligen 75kr för 5 meter :shock: det är ju grattis ju, det kanske iofs kostar olika i olika butiker, men ändå!
Användarens profilbild
Av Monique29
Vad är det för skillnad på Olga och Pearl då?
Finns Pearl fortfarande att köpa?
Vilket är bäst?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?