Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Är det någon som sytt en egen amningskudde? Jag hade en tidigare men den var för stor och klunsig, jag kom aldrig överens med den, så den har jag gett bort. Nu är jag inne på att sy nån mer "korvliknande" historia. Skulle behöva dels för att ha som stöd i sängen nu när jag sover och ligger så obekvämt, och sen ev ha som stöd vid amning om det visar sig behövas. Så, en lång korv vill jag sy :) Nån som gjort det? Lämplig fyllning? Lämplig storlek?

Tips och tankar mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av Fryle
Rulla en filt och knyt om på lämpliga ställen.
Voila, en amningskudde! :tumup:
Användarens profilbild
Av Teusa
Jag sydde en amningskudde i form av ett U av ett gammalt lakan och fyllde den med stoppningsvadd. Jag blev inte riktigt nöjd så jag sydde ihop den på några ställen och stoppade i mer vadd. Sen sydde jag ett överdrag. Det var lätt och jag brukar inte sy så särskilt ofta.

Innan hade jag provat en amningskudde på BVC, den var fyllt med frigolitkulor och den funkade inte alls.
Av Ponyo
Mitt bästa råd är nog långa kuddar från tex hemtex.
De jag köpte är fyllda med vadd, och är extra tjocka (stadiga)
Hade dem som stöd under graviditeten. Som stöd bakom ryggen när jag sattsov. Som stöd bakom ryggen när jag liggammar.
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag har ett gammalt trasigt täcke som jag ska prova "korva ihop" till lagom tjocklek och storlek. Och så ett snyggt fodral på det får det bli!
När jag nu får nån slags inspiration...
Av Natoolia
Jag har sytt en uformad amningskudde som jag fyllde med styrolitkulor. Den är jättebra, hur bekväm som helst, jag kan inte förstå hur jag klarade mig utan till första barnet.
Kulfyllningen köpte jag på stoff och stil, 30 liter eller vad den mindre förpackningen nu är. Av det hällde jag allt som bara rymdes i kudden. Det var lite för mycket för den gick inte att forma då men nu, sju månader senare skulle jag behöva fylla på mer kulor för det har sjunkit ihop.
Användarens profilbild
Av mimpen
Åh, i natt hade jag behövt den här grejen för att lägga mellan knäna. Har haft så ont i vänster fog. Idag ska jag fixa detta, åtminstone vira samman täcket...
Användarens profilbild
Av Jennelii
Men alltså.. ursäkta en okunnig men hur använder man dom och varför? Jag har aldrig testat någon. Vad är det som blir bättre/annorlunda? Jag har aldrig haft kuddar nånstans när jag ammat.
Användarens profilbild
Av mimpen
Jennelii skrev:Men alltså.. ursäkta en okunnig men hur använder man dom och varför? Jag har aldrig testat någon. Vad är det som blir bättre/annorlunda? Jag har aldrig haft kuddar nånstans när jag ammat.
Jag hade sjuttinitton miljoner kuddar i soffan och stöttade upp under armar för att avlasta axlar och göra det lättare att lägga till bebben. Men vanliga kuddar funkar förstås lika bra. det jag är ute efter är att jag vill ha en längre kudde, mest nu i sängen faktiskt som stöd. Så nu har jag rullat och knutit ihop ett täcke och provar liggandes i soffan. Funkar utmärkt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?