Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaGrodan
Hej hej!

Jag har nyligen fått mitt tredje barn. Jag har burit mina andra två barn i sjal + sele, men börjar fundera på om meitai kanske skulle passa mig. Jag trivs jättebra med trikå första tiden och har en älskad sino + mam:s eco. Jag har sedan kombinerat vävd sjal och sele när de blivit lite större; jag har mest burit i sele då jag tycker att det är smidigt i och ur och inte har fått till ryggknyt med sjal utan risk för livet förrän de blivit sådär 2 år....jag är nog lite allmänt inkompetent tror jag :mrgreen: . Mitt problem är att jag är liten på alla håll och kanter (160cm, 47kg) och har inte jättelätt för att hitta den ultimata selen. Jag har en AP, en Boba2G och en Oh snap. Boban och Oh snap:en passar mig jättebra, AP:n sådär. Jag kan inte dra åt axelbanden ordentligt (varken på längden eller ihop bak).

Så summa summarum: Jag är nyfiken på meitai som jag inte testat. Borde kanske passa mig bra då man knyter och kan anpassa storleken på ett helt annat sätt, lite sjalstuk kvar men ändå smidigt/praktiskt i och ur......vad tror ni? Har ni något tips på meitai som är riktigt kanon :D ? Råkade se Hunbaba meitai som jag blev lite smått förälskad i vad gäller utseendet....någon med erfarenhet?
Användarens profilbild
Av anna76
Jag har inte hunnit prova så mycket än, men min MeiTai från www.etsy.com känns toppenbra. Den är köpt på Topatopslings och hittills har jag bara hunnit bära vår "snart treåring". Den går att dra ihop i botten och man kan vika in panelen på sidorna för att passa småbebisar bättre.
Av Sarah79
Kan rekommendera mina två största favoriter, bb-tai och melkaj.
Jag trivs då inte alls med sele, klumpigt och obekvämt (patapum är nog den jag gillat mest)
Men sjalar gärna och nästan bara. Fast i bland kommer bb-tain fram
Av LillaGrodan
Tack för input. Det fanns fina wrap conversions hos topatopslings.

anna76: Vad landade du på prismässigt? Hur mycket extrakostnader blev det? Såg att säljaren håller till i Israel, tänker på tull och liknande.

Melkaj verkar också intressant. Såg att hon gjorde wrap conversions också. Jag får ta och maila och höra mig för lite.
Av nano
Jag har också en topatop-mt. Dyr sådan, tror det landade på 1300-1400 nånstans men så värt för mig. Jag kände inte alls för att få till sjal på ryggen och sele satt inte alls bra. Jag tycker den är lite låg för ungen vill alltid dra ut armarna men det funkar ändå.

Nu har jag trots den en oscha på väg som jga ska lära mig knyta på ryggen så då får jag väl se hur mycket bättre det är eller om det är ung likvärdigt i avlasning.
Användarens profilbild
Av anna76
Min från Topatopslings landade på ca 670kr- 700kr inkl frakt. Såvitt jag vet var det ingen tull heller. Det är utbredbara band över axlarna, så jag tycker att den är skön.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Wrap conversion är kanon tycker jag :vågen: förenar det bästa av 2 . Lätt o enkelt att ta på dom en sele men avlastar ( nästan ) som en sjal . Mel Kaj WC kan jag verkligen rekommendera :) jätte snygga o bekväma som få :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?