Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Frupelle
Behöver investera i en bärsele, har en didymos som jag kör med i vanliga fall men vill kunna bära utan att behöva knyta så mycket.
vill ha en sele som man lätt kan slänga på sig när man ska ned till tvättstugan men som man också kan bära långa stunder i.
vill framför allt bära på rygg då min rygg inte klarar att bära annat så bra.
ergo baby? manduca? kan ni hjälpa mig lite om va det är för skillnader och vad det finns för alternativ?

jag är en fyllig kvinna med dålig rygg kan tilläggas. hehe

ha d bra och är tacksam för alla svar!

puss&kram!
Användarens profilbild
Av dolvis
Jag har inte så mycket erfarenhet men delar den lilla jag har: Jag har en patapum som både jag (normallång och lite mullig och med ganska svag rygg) och mannen (normallång och smal) har använt. Vi har också lånat ut den till en mulligare kompis som använde den på långresa och var jättenöjd. Jag tycker den går ganska smidigt att få upp på ryggen, med min nu stora tjej spänner jag höftbältet, sätter henne på höften och humpar runt henne under armen, stå sen framåtböjd med en hand på henne och fäller upp ryggdelen över hennes rygg och sen axelbandet det ena efter det andra. När hon var mindre satte jag henne på selen i en fåtölj och satte mig framför, knäppte höftbandet och sen upp med axelbanden fortfarande över fåtåljen.
Jag tycker det är enkel, smidig och avlastar bra. Sen har jag förstått att nyare märken som manduca liksom beco och ergo anses bättre av många, patapum verkar vara mer ett budgetalternativ. Manduca har jag fått intrycket att den passar många olika bärare bra.
Av ylvast
Vi har en ergo och de har gott om extra längd på banden, och det finns dessutom en midjeförlängare att köpa till. Den är bra på alla vis, men lite låg i ryggen kan jag tycka. Andra (dyrare) alternativ är t ex tula och wearababy's wompat.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?