Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Halloj!

Är i taget att skaffa en ny sele, har en manduca men axelbanden är alldeles för breda för mig för att det ska vara bekvämt...

kikar runt lite på nätet och fastnar för beco, men vilken är bäst enligt era erfarenheter - butterfly eller gemini? vad är skillnaderna dem emellan vilka fördelar resp nackdelar har selarna?

Viktigt för mig är att den förutom bekvämligheten är enkel att ta på, så lite krångel som möjligt!

Min dotter är 4 månader nu och väger drygt 6 kg vid det här laget. Jag är 165 lång och väger 67 kg, men har ca 10 gravkilon att bli av med. Tror ni någon av dem skulle passa mig?

Jag bor ute i en byhåla och har ingen möjlighet att prova selarna i butik för tillfället tyvärr...

tacksam för era råd! :)
Gemini för oss var en utpräglad nyfödingssele, jag skulle inte köpa den till en 4-månaders. Vad tråkigt att du inte kan prova i butik, det är det absolut bästa sättet att hitta en sele som passar. Det finns ingen i närheten som har en sele du kan få prova?
Leta efter (efterlysa på köpes kanske) en begagnad beco 4th? Butterfly är ju inte sådär enkel som andra selar med sin insats (när barnet börjar vilja upp och ner är den skitjobbig...) och gemini är ju en bebissele som snart kommer vara lite trång till ditt barn. 4th generation nytillverkas inte längre, men det finns många fina begagnade.
Min dotter är 6 mån och väger strax under 8kg. Jag älskar vår gemini! Den är så lätt att ta på! Hade den bara gått att använda de första 6 månaderna hade den ändå varit värd sitt pris, vi har använt den helt sjukt mycket. Den kommer passa ett bra tag till, men kanske blir den för liten nästa vinter med tanke på att Ingrids ytterkläder nog blir ganska bylsiga då? Jag bär bara på mage med henne vänd mot mig.

Butterflyn är trevlig på det sättet att den inte är vadderad, mysigare att klappa barnet på ryggen och rumpan när man bär då :loving: . Jag tycker den är krångligare att ta på sig men ändå inte jättekrånglig. Den har ett trevligare huvudstöd som liksom omsluter barnet. Med butterfly har jag burit både på mage och rygg. Det är bra att man vågar sätta upp barnet på ryggen själv.

Skulle jag köpa EN sele nu skulle jag köpt en gemini trots att jag kanske skulle behöva uppgradera mig inom ett halvår till en tula eller wompat. Det är liksom värt det för mig att något man använder flera timmar varje dag passar helt perfekt just nu. Selar går ju att sälja vidare...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?