Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Isanna
Jag såg att det inte fanns några som helst kommentarer på Bära Barn ringsjalen, alltså den som säljs som ringsjal. Men nån måste ju ha nåt att säga om den va? Finns ju i så fina färger men jag tvekar eftersom den inte är diagonalvävd (för det är den inte va?).
Användarens profilbild
Av Mia
Ringarna är mindre och tunnare än andra..
Den är bara sydd rakt över så inga konstigheter.
Jag tror inte någon här tycker att det är värt att köpa den som ringsjal när man enkelt kan sy på ringar själv och spara hundralappar.
Användarens profilbild
Av Kotten
Jag håller med Mia. Jag har en ringsjal som är en omsydd bärabarn (tack kaffemoster) och vad jag kan se så är det bara lite raksöm fram och tillbaka så är sjalen klar.

Min ringsjal är f ö mycket skön!
Användarens profilbild
Av Nova
Ringarna är lite sträva vilket gör att de får bra grepp och tyget glider inte så man behöver gå och spänna extra.

Däremot gör det att när man ska släppa på ringarna och lösgöra sjalen så är det jättekämpigt att få loss dem.

Ringarna håller på att fasas ut mot nya som ska vara bättre.
I färgerna Lotusblomma, Cappuchino och Svartpeppar ska de nya lite glattare ringarna vara standard.

Tyget är mjukt och fint, men tyvärr inte diagonalvävt.
Tycker dock att den är riktigt bra ändå.
Användarens profilbild
Av Maja & barnen
Jag har en och tycker inte det spelar så stor roll att den inte är diagonalvävd. Jag har den som snabbsjal, tex. när klockan är 14.20 och jag kommer på att jag skulle hämtat storebror på dagis kvart i två! :ooops: :floet2: Och de stunder vi använder den, mest vid matlagning och som komplement ibland då vi tar med (pansar-)vagnen, avlastar den tillräckligt för mig i alla fall.

Däremot har jag upptäkt att det ibland slår gnistor om ringarna då de dras emot varandra ifall man tex. försöker dra ur tyget ur ringarna allt för snabbt och vårdslöst! :siishah:

Färgerna _är_ underbara och jag har fått jättemycket beröm för min Mint!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag har haft en och jag gillade den skarpt.
Men den fick tyvärr lämna oss då jag hade en easy ringis som jag gillade bättre.
Men ringarna är som sagt tunna, men inte på nåt viss "sköra".
Att det inte var nån vikning på den tycker jag var toppenbra för att det var väldigt enkelt att sprida ut tyget över axeln.
Men nypriset på den är lite väl högt så tycker inte att den är värd att köpas till nypris.
Användarens profilbild
Av marlene
jag har ju en omsydd bärabarn som är sydd som köpes ringsjalen och jag tycker att ingen vikning funkar bra till bärabarn, jag har provat det med annat tyg och det blir bara tjockt och bylsigt men inte med bärabarn. Just för att det inte är nån vikning så går det att bre ut tyget ordentligt och när jag bär på ryggen så går det att vika ner överkanten lätt för att få det ännu tightare. Helt klart min favis ringsjal :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Katharina skrev:Men visst är det annat tyg i bära barns ringsjalar än i deras kortsjalar? Min salsa är inte alls likadan som min gamla svartpeppar... eller har de gjort om bb-kortisarna?
Ja, nu måste vi nästan reda ut det här.
Förut så vävdes de i Gutaemala men nu i Europa. Kan det bidra till att det är olika kvalité?
Förut var de ofållade men nu låter det som att de har fåll helt plötsligt.

Hur är det nu?
Jag kanske får åka till Barnens hus och klämma lite på dem? :lol:
Användarens profilbild
Av marlene
Katharina skrev:Men visst är det annat tyg i bära barns ringsjalar än i deras kortsjalar? Min salsa är inte alls likadan som min gamla svartpeppar... eller har de gjort om bb-kortisarna?
dom stod med sina sjalar på kängrukonferensen och då sa jag att min kändes annorlunda än den som dom hade där. Då kom vi fram till att det var för att min var från gammla produceringsstället. Jag minns inte riktigt när dom bytte dock.
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag har klämmt på ringsjalen i butik bara, och då tyckte jag den var tunn och sträv i tyget. Ringarna föll mig i smaken dock!
däremot så e det milsvidd skillnad på den jag klämde på då och min knytsjal som jag köpt nyligen! knytsjalen är tjockare gossigare och mjukare!
men vad det BEROR på, överlåter jag til lnån annan att svara på som har större KOLL på det hela....
Men visst kan det väl handla om vävställena, med tanke på att jag antar att det nu maskinvävs i EU men innan handvädes de i Guatemala?
men jag måste säga att jag hoppas innerligt att inte de nya KNYTSJALARNA e som den ringsjalen jag klämde på var?....
Användarens profilbild
Av Helena
Panakeia skrev:jag har klämmt på ringsjalen i butik bara, och då tyckte jag den var tunn och sträv i tyget. Ringarna föll mig i smaken dock!
däremot så e det milsvidd skillnad på den jag klämde på då och min knytsjal som jag köpt nyligen! knytsjalen är tjockare gossigare och mjukare!
men vad det BEROR på, överlåter jag til lnån annan att svara på som har större KOLL på det hela....
Men visst kan det väl handla om vävställena, med tanke på att jag antar att det nu maskinvävs i EU men innan handvädes de i Guatemala?
men jag måste säga att jag hoppas innerligt att inte de nya KNYTSJALARNA e som den ringsjalen jag klämde på var?....
Jag tror att de är sådär när de är otvättade. Jag kände på en bärabarn knytsjal i en barnaffär och den var tunn och glest vävd och obehaglig. Men det blir nog bättre efter tvätt. Men det lockar ju inte till köp direkt.
Av TygTiger
Jag har sytt om min bärabarnsjal till ringsjal, den är jättebra som ringsjal men som så många andra fick jag aldrig till det som kortsjal... Min är något år gammal, tunn men avlastar jättebra, jag har gjort en "hotdog-vikning" (hette den enl hemsidan jag kollade på :D , enkelt, vek bara in långsidorna mot mitten i två omgångar innan jag sydde in ringarna) och den ligger jättebra över axeln.
Jag har två stora aluminiumringar och det händer att jag måste rätta till den efter en stund för att den har glidit, men om jag drar till den noga och ordentligt från början fungerar den verkligen jättebra!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?