Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tufsanka
Hej!
Nu skulle jag behöva lite tips! Trots att det är mitt tredje barn så har jag ingen erfarenhet av att använda sjal. Har tidigare haft Babybjörn bärsele, men gillade inte riktigt det. Nu är jag sugen på att prova sjal, då lilla bebis som är en månad gammal inte tycker att det är någon bra idé att mamma lägger ner henne =) Har fått erbjudande om att köpa tre begagnade sjalar, men kan ju inte bestämma mig, ha ha.

En Tricot slen, nästan oanvänd.

En Calin Bleu gauzesjal, använd i några månader tills barnet vägde 16 kg.

En bb-slen, oanvänd.

Fördelar/nackdelar med dessa sjalar? Jag var mest inne på att köpa Tricot slen, men har läst att de kan vara varma. Fast jag är ju inte så varm av mig så jag vet inte om det skulle störa. Nåja, jag vill höra alla åsikter =)
Av Ponyo
Den första är en trikåsjal, vilket är en mycket bra nybörjarsjal. För den är mycket mer förlåtande i knytningen.
De andra två avlastar bättre. Dem kan du ha längre. Gauze är en sval sjal.

Själv hoppade jag i stort sett över trikåsjal med detta barn, och är störtförtjust i just gauze.
Av tufsanka
Tack för era svar!
Bra att få lite mer info om sjalarna! Ja, det kanske är bra att börja med en som är lite mer förlåtande med knytningen, ha ha. Kanske tar ett tag innan man lär sig. Tyvärr har vi inget ställe som säljer sjalar här i vår lilla stad, annars hade det varit bra att åka och prova.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
BB slen är en bra basic vävd bärsjal, en sån som du kan bära i så länge barnet vill bli buret, typ - så det tycker jag kan vara ett bra köp rent generellt! :tumup:

Trikåsjalar är å ena sidan mer tillåtande när det gäller knytningen vilket kan vara skönt i början. De vävda avlastar å andra sidan bättre och vad man föredrar till en liten bäbis är nog mycket en smaksak! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?