Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
Har sedan ett tag tillbaka övergett trikåsjalen (gillade inte färgen :oops: ) och börjat använda min vävda istället, en Zara. Hitills har jag bara knutit dubbelt omslutet kryss. Men något fel måste jag göra med knytningen, för hur jag än gör så glider bebisen alltid ner och liksom in i sjalen efter en stunds bärande. Huvudet försvinner typ helt i krysset och visserligen sover han ju, men det blir ju så himla varmt. Dessutom känns det som att han inte får så bra stöd för ryggen, utan liksom sjunker ihop. :hmm:
Jag antar att det beror på att jag knyter för löst, men hur ska jag lyckas få en hårdare och stadigare knytning som inte töjer sig? Jag tycker jag drar och drar hur mkt som helst! Hur tusan drar man åt på bästa sätt? Finns det någon annan knytning som kan funka med en tvåmånaders 6-kilos-bebis som jag kan testa istället? :help:
Som du säger så kanske du knyter lite löst, se till att sjalen är helt slät när du knyter. Dra åt ordentligt under rumpan på bebis. Jag vet att jag knöt så att jag hade den tvärgående delen/bältet över krysset när J var liten. Samma knytning som med trikåsjalen alltså. Jag tyckte det blev stadigare.

Det krävs lite övning med långsjalen men tillslut sitter den som ett smäck.

Jag tränade ryggknyt i handikappsprovrummet på lindex en gång, eller jag har nog rätt ofta smitit in i ett provrum i nån affär för att kolla. Det är så schyst med alla speglar :tumup: Tipps!
Användarens profilbild
Av isbl
Nina & lilla J skrev:Som du säger så kanske du knyter lite löst, se till att sjalen är helt slät när du knyter. Dra åt ordentligt under rumpan på bebis. Jag vet att jag knöt så att jag hade den tvärgående delen/bältet över krysset när J var liten. Samma knytning som med trikåsjalen alltså. Jag tyckte det blev stadigare.

Det krävs lite övning med långsjalen men tillslut sitter den som ett smäck.

Jag tränade ryggknyt i handikappsprovrummet på lindex en gång, eller jag har nog rätt ofta smitit in i ett provrum i nån affär för att kolla. Det är så schyst med alla speglar :tumup: Tipps!
Ska testa med smokingbältet ytterst när provdockan vaknat :tumup:
Användarens profilbild
Av Labyrint
Min kompis bebis var man verkligen tvungen att dra upp benen på för att han skulle hamna i grodposition, medan jag upplevde att min dotter satte sig så mer av sig själv. Vet inte alls om det är det som är felet för er, men det är lätt hänt när man knyter med benen för tätt ihop eller för hängande rakt ner att det inte blir lika stadigt kring rumpan och att bebisen glider ner lite.
Användarens profilbild
Av isbl
Labyrint skrev:Min kompis bebis var man verkligen tvungen att dra upp benen på för att han skulle hamna i grodposition, medan jag upplevde att min dotter satte sig så mer av sig själv. Vet inte alls om det är det som är felet för er, men det är lätt hänt när man knyter med benen för tätt ihop eller för hängande rakt ner att det inte blir lika stadigt kring rumpan och att bebisen glider ner lite.
Hm, jag tror inte att det är det som är problemet. Upplever dock att det blivit lite bättre sedan jag föst in nederdelen av smokingbältet under hans rumpa och liksom låst fast det mot min mage.
Användarens profilbild
Av isbl
Fridute skrev:jag tycker tvärt om att det är viktigt i vävd sjal att ha krysset ytterst, så man verkligen kan dra åt.

Sätt i bebisen i smokingbältet, dra i sjalen som hänger ner över axlarna. i båda sömmarna av båda sjaländarna. Man kan med fördel hopp-dra. korsa och knyt tajt. bred ut om du inte gjorde det innan. spänn vid behov.
Hittills har jag nog mest dragit i yttre sjaländen, så jag ska testa att dra mer i den inre också! Vad menar du med att hopp-dra?
Ingrid skrev:Här har du mina bästa tips på hur man får till ett omslutet kryss bra med vävd sjal. Det är en instruktionsfilm som jag har lagt ut på youtube. Klicka på länken så kan du se den: http://www.youtube.com/watch?v=josoodcZSk0
Åh, tack, den ska jag kolla in!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?