- mån jan 07, 2013 21:13
Har sedan ett tag tillbaka övergett trikåsjalen (gillade inte färgen
) och börjat använda min vävda istället, en Zara. Hitills har jag bara knutit dubbelt omslutet kryss. Men något fel måste jag göra med knytningen, för hur jag än gör så glider bebisen alltid ner och liksom in i sjalen efter en stunds bärande. Huvudet försvinner typ helt i krysset och visserligen sover han ju, men det blir ju så himla varmt. Dessutom känns det som att han inte får så bra stöd för ryggen, utan liksom sjunker ihop.
Jag antar att det beror på att jag knyter för löst, men hur ska jag lyckas få en hårdare och stadigare knytning som inte töjer sig? Jag tycker jag drar och drar hur mkt som helst! Hur tusan drar man åt på bästa sätt? Finns det någon annan knytning som kan funka med en tvåmånaders 6-kilos-bebis som jag kan testa istället?

Jag antar att det beror på att jag knyter för löst, men hur ska jag lyckas få en hårdare och stadigare knytning som inte töjer sig? Jag tycker jag drar och drar hur mkt som helst! Hur tusan drar man åt på bästa sätt? Finns det någon annan knytning som kan funka med en tvåmånaders 6-kilos-bebis som jag kan testa istället?

Två små
som ständigt växer