Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ida-maria
Hej!

Har en tös på 2 1/2 vecka och en WBS som jag vill börja bära henne i, men jag är feg och har inte vågat mig på att testa knyta än...Nojjar över att jag inte ska få till det rätt och säkert...

I vilken position bär man bäst en nyfödd? Vill börja sakta men säkert med någon enkel knytning.

tack för tips!
Av mly
Grattis till bebisen och en underbar sjal!
En wbs är lite stel, jag upplevde den som lite svårare att knyta än mobyn som jag hade med, men mycket bättre avlastning så du kommer ha nytta av den sjalen länge.
Här finns en film och bilder hur du knyter på sjalen.
http://www.sjalbarn.se/?page_id=313
Å här finns bild och film hur du stoppar i bebisen.
http://www.sjalbarn.se/?page_id=323
Lycka till! Å som sagt den sjalen kräver lite övning så ge inte upp.
Av litensoetis
ida-maria skrev:Hej!

Har en tös på 2 1/2 vecka och en WBS som jag vill börja bära henne i, men jag är feg och har inte vågat mig på att testa knyta än...Nojjar över att jag inte ska få till det rätt och säkert...

I vilken position bär man bäst en nyfödd? Vill börja sakta men säkert med någon enkel knytning.

tack för tips!
var inte nervös för att det inte ska vara säkert, det ÄR säkert. börja med den allra vanligaste knytningen, omslutet kryss på magen(det går bra att ha benen ute från början men bebis tycker det är mysigt att sitta i groda, dvs med benen innanför tygstycket som går horisontellt över bebisens rygg). jag tyckte själv att det var enklare att göra knytningen medans ungen satt i sjalen, snarare än att knyta den först och sen sätta i barnet, men det är ju en smaksak. prova båda!
om det känns läskigt, stå över soffan, eller stå på knä i sängen eller något, om du mot all förmodan skulle tappa barnet(det gör du inte) så landar bebisen mjukt. eller låt din partner/kompis hjälpa dig, samtidigt som du håller i bebisen så kan den andra knyta sjalen.

bara bestäm dig för att prova, gör det när bebis är mätt och nöjd, varning för kräk dock när man bollar runt för mycket! :lol:

du har ingen i närheten som kan visa dig eller hjälpa dig? det finns sjalbarnsbärare lite över hela landet :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?