Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
Har provat Manduca, bra men för stor o för tjock vaddering, Beco I gillade jag skarpt, dock inte huvudstödet. Sjalar o MT har jag också, det är just en bra sele jag söker. Ska passa från ca sju månader o en tid framåt. Vilka passar bäst då? Angelpack hur är den? Beco 4:th verkar många gilla, vad skiljer den från Butterfly? Skillnader Butterfly I o II? Gemini hur länge? Vad finns mer? Bebben är 70 cm o väger 9 kg. Bärs på rygg o mage. Jag är under 160 cm o mullig.
mammatillE skrev:Jag är helt kär i min wompat Toddler så jag hade köpt en wompat i mindre storlek!
Varför tycker du den är så bra? Ser att du har Boba också, hur är den?

Nån som har Tula/i, kanske är för större barn?
Tula passar fr ett år ca. Den är stor! Även stor för bäraren beroende på kroppskonstruktion (för stor för mig).

Boba är hyfsat bred men låg i ryggen för min nästan tvååring. Så jag ser den inte direkt som en toddlersele. Den är helt okej att bära i men kan skava vid selamning.
Wompat är den skönaste sele jag provat! Den är fin och har sköna band. Mjuk i panelen. Går att få barnet nära intill och får inte det där tunga utåtlutande känslan Man får i de flesta andra selar på ryggen. Här får man istället barnet nära intill även på ryggen. Men den är svår att reglera axelbanden på. Det är typ det enda minuset. Sen är den så fin :loving:
mammatillE skrev:Tula passar fr ett år ca. Den är stor! Även stor för bäraren beroende på kroppskonstruktion (för stor för mig).

Boba är hyfsat bred men låg i ryggen för min nästan tvååring. Så jag ser den inte direkt som en toddlersele. Den är helt okej att bära i men kan skava vid selamning.
Wompat är den skönaste sele jag provat! Den är fin och har sköna band. Mjuk i panelen. Går att få barnet nära intill och får inte det där tunga utåtlutande känslan Man får i de flesta andra selar på ryggen. Här får man istället barnet nära intill även på ryggen. Men den är svår att reglera axelbanden på. Det är typ det enda minuset. Sen är den så fin :loving:

Ah det låter ju bra för jag får nästan alltid lite ont i ryggen vid ryggbärning, vad jag än burit med, dock särskilt med sele. Har varit sugen på en Numbat Mei Tai men har nu beställt en Melkaj så kanske man skulle ta en Wompat istället. Som du säger, tycker också de är väldigt fina.
Åh men suck, var precis ut på Wearababy o kikade.. Kanske man skulle slå två flugor i en smäll, har drömt om en Girasol Diamond o det kan man tydligen välja till en sele eller MT också. Men hur ska man kunna välja? Har tittat hur mycket som helst, men jag tycker både Northern L.., Light R.., Earthy R.., och Golden R.. är lika tjusiga. O de enfärgade diamanterna var också väldigt fina som Wompat.
mammatillE skrev:Tula passar fr ett år ca. Den är stor! Även stor för bäraren beroende på kroppskonstruktion (för stor för mig).
Fast Tula baby är väl som vilken babysele som helst i storlek? Det är väl bara Toddlern som passar från ca ett år? (och ja, den kan jag hålla med om är stor - I love it! :tumup: )
Jag bär min 7månaders i en ERGO Performance och jag älskar den!
valde performance just för att den har mer slimmade axelband.
Jag är 170 och stor. men den funkar bra även för min spinkiga sambo ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?