Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Skogstokig
Bebisen älskar att ta av sig mössan, det gäller såväl vanliga mössa som mössa med knyt och väpnarhuva. Nu börjar det vara kallt och jag skulle gärna se att hon hade den på sig och det är bökigt att hela tiden ha koll på om hon slängt iväg den och att be någon hjälpa mig med att få på henne den igen när jag är själv med henne.

Enda knepet hittills som fungerar lite är att ge henne en kaplastav (träkloss) att gnaga på och banka mig i huvudet med :lol: Har ni några mösstips att dela med er av?
Av Skogstokig
tack för sympatin :lol:

hittade en mössa i vinterlådan som hade ganska smala snören som inte glider så lätt i knuten och den fick sitta kvar idag. däremot slängde hon iväg min istället :Hahaa:
Användarens profilbild
Av moggleif
Skogstokig skrev:tack för sympatin :lol:

hittade en mössa i vinterlådan som hade ganska smala snören som inte glider så lätt i knuten och den fick sitta kvar idag. däremot slängde hon iväg min istället :Hahaa:
Rånarluva, skyddar hals och huvud. Själv kör jag med mams mössa som följde med bärskyddet. Den tas inte av så lätt.
Samma problem här, en bra knytmössa och rånarluva kan man inte ta av sig så lätt men man kan dra ned den i nacken så den bara händer bak på ryggen. Ibland kan hon sätta på den själv igen när jag säger åt henne.

Jag har alltså inga bra råd annat än att knytmössa är bättre än mössa utan knytband och sen se till att inte vara rädd att be andra om hjälp. Jag har aldrig mött någon som har sagt nej, de flesta blir lite överraskade och glada och hjälper gärna till :D

en gång när jag skulle gå av bussen kom till och med busschaufören fram och erbjöd sin hjälp, och gud vad han pratade och var glad :app:
Av Skogstokig
moggleif skrev:
Skogstokig skrev:tack för sympatin :lol:

Rånarluva, skyddar hals och huvud. Själv kör jag med mams mössa som följde med bärskyddet. Den tas inte av så lätt.
tror väpnarluva som jag skrev i ts är samma som du menar med rånarluva eller har du äkta vara med bara två klippta hål för ögonen :lol: lätt kanske den inte tas av, men efter en stunds krumbuktande ryker även den.

Nina & lilla J - jag har inte heller några större problem med att be om hjälp, de brukar bli glada. problemet är när det inte finns folk eller när hon smyger av sig mössan och slänger iväg den så vi får gå på letamösspromenad.

men senaste tiden har det faktiskt blivit bättre :vågen: dock sitter min egen mössa fortfarande lös...
Användarens profilbild
Av Carolinah
Jag gillar inte knytmössor, tycker de är svåra att få bra/sitta på plats. Rånarluva är bra. Har också precis köpt en superbra mössa från Elodie Details, m kardborre. Den är rätt "djup" o sitter väldigt bra. Torde ej gå att få bort utan att knäppa upp. Har också en Didrikson cap som sitter nästan lika bra.
Av Skogstokig
det är en rånarluva som jag menar med väpnarluva. hon har två olika och visst de sitter en stund men med lite rivande och slitande kan även den åka. men som sagt, hon har lugnat sig lite. bara min mössa som åkt av på siston, kanske är jag som behöver rånarluva... :lol:
Användarens profilbild
Av Carolinah
Ja men kolla på Elodie details mössor, såg det fanns flera av den modellen ute på tradera nu. Tror de har en tjockare m tofs också.

Bild

Av ngn anledning har de mössorna uppknäppta på alla bilder men jag kan gå i god för att de kan stängas fint, även kring mulligare kinder :)
Användarens profilbild
Av Anna
Vi kör numera väpnarluva och så en fuskpolo med kardborre över den hyggligt tight knäppt och jacka/overall över det. Då lyckas hon inte slita av vämpnarluvan.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Maximo s mössor tycker jag sitter bra över lag, har en rånis fr dem åxå, som är tämligen " utbrottssäker" :wink:
Annars,när det nu är såhär kallt, kör jag med pop ull rånis med deras vindfleece mössa ovanpå. Har han inte heller lyckats plocka av sej . Än.
Av Skogstokig
problemet löste sig själv när det blev kallt på riktigt. nu får bebisens egen mössa sitta kvar och oftast vantarna med :vågen: rånarluva med kardborreknäppt krage över även här.

sparar era tips om andra mössor om problemet skulle komma tillbaka.
Ja, idag är det nog ingen som tar av sig mössan frivilligt.

Men jag vill ändå visa Js mössa som funkar suveränt nu när det har blivit så kallt. Dessutom är den himla söt! Hon har p&p rånarluva i ull under och den har jag stickat den här:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 14&d_id=28
Jag är ingen stickare igentligen så den var enkel.
Bild
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Nina & lilla J skrev:Ja, idag är det nog ingen som tar av sig mössan frivilligt.

Men jag vill ändå visa Js mössa som funkar suveränt nu när det har blivit så kallt. Dessutom är den himla söt! Hon har p&p rånarluva i ull under och den har jag stickat den här:
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 14&d_id=28
Jag är ingen stickare igentligen så den var enkel.
Bild
Va' fiiiiin...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?