Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kickans mamma
Jag är ute efter en patapum min son är 7 mån har en dotter på snart 2 år också. Skulle sonen kunna sitta i en toddler? Eller ska jag va tvungen att köpa 2 st? Han är 66 lång och väger 7 600
Användarens profilbild
Av naimiez
Om jag inte minns fel när jag hafde min toddler så satt en 6 månaders hyfsat bra i den också....Med armarna ut där du har dina armar istället för utanför....men det gick bra det också.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Annars så funkar ergon bra oxå.
Den bär jag min 1-åring i som är 76cm lång å väger 9,3kg.
Å även storebror ibland som fyller 4år snart å är över 1m och väger 17kg.
Användarens profilbild
Av April
Japp, som sagt... annars verkar Ergon något för dig :-)

Kram
Av JoJsMamma
Jag får också rekommendera ergon framför patapumen. Har själv två töser, en på 1,5 och en på 2,5, och båda sitter lika bra i ergon. Patapumen blev snabbt för liten, även för lillan (iaf m vinterkläder), ergon är rymligare. Den är också dyrare än patapumen, men väl värd de extra hundralapparna. Och den är ju billigare en två st patapumer!
*lycka till!*
Användarens profilbild
Av Scharlott
Mitt råd är att prova! En del föredrar Toddlern som är högre i ryggen och ger ett extra stöd medan andra föredrar Ergon som är mer formsydd så barnen sitter jättebra :)
Som sagt... Har du möjlighet att gå på sjalträff med båda barnen och prova både Toddler och Ergo. Sedan väljer du den som passar er bäst :wink:
Titta under Bärsjalsträffar här på sjalbarns forum när nästa sjalträff nära dig ordnas. Är det ingen på gång, starta gärna en egen tråd :wink:
Av kickans mamma
Oh jag som blivit så förtjust i Patapumen ska ni gör det svårt för mig nu:-) Jag använder dem inte så ofta utan det ärkanske nu till sommaren med skansenbesök o annat. Wincent är på G att lära sig gå och jag tror tyvärr inte han kommer vilja åka vagn eller bäras då. så det känns om väldigt kort tid att använda dem.....Tack iaf får fundera vidare frågan kom upp när jag spg en patapum på tradera...
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Vi har en Ergo NG, men jag funderar på en Patapum Toddler istället. Tycker att Ergon är lite låg i ryggen, och då är våran kille verkligen ingen storväxt typ.

Patapumen är ju mycket billigare. Men som sagt det bästa är ju om man har möjlighet att prova..... Jag har inte provat någon Patapum, varken Toddler eller vanligt.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Bor du i Stockholmsområdet så kan man testa både Ergo och Patapum Original/Toddler hos Knyt-An i Sätra har jag sett.
Användarens profilbild
Av jessicatja
Jag har burit lilla C (som är en liten och smal tjej) i en Toddler sedan hon var 5,5 månader... Det har gått utmärkt. Vi skulle ju haft en vanlig Patapum, men de skickade fel och vi fattade aldrig det innan vi redan använt den ett bra tag. Nu är vi helnöjda och skulle inte vilja byta!
Användarens profilbild
Av Suskiv
EmilsMamma skrev:Vi har en Ergo NG, men jag funderar på en Patapum Toddler istället. Tycker att Ergon är lite låg i ryggen, och då är våran kille verkligen ingen storväxt typ.

Patapumen är ju mycket billigare. Men som sagt det bästa är ju om man har möjlighet att prova..... Jag har inte provat någon Patapum, varken Toddler eller vanligt.
Jag tyckte Ergo NG har betydligt högre och bättre rygg än gamla ergo. Tycker ergons rygghöjd är lagom till barnen.
Användarens profilbild
Av AnKa
Kärringen mor strömmen kommer här :D

Jag har en vanlig Patapum och min snart tvååriga dotter sitter aldeles utmärkt i den. Har även provat att bära fyraåringen i den och det blir kanske inte riktigt bra men det går, iallafall en kortare stund.

Jag har aldrig provat toddlern men har om jag ska vara ärlig lite svårt att förstå att det finns behov av den.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag kan tillägga att det som inte blev så bra när jag bar fyraåringen var att sitttyget hade behövt vara bredare för att hon skulle få benen bekvämt i grodposition och efter att ha kollar i den klistrade tråden ser jag att sitttygets bredd bara skiljer en cm, så det kan ju inte motivera Toddlern.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?