Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av theos
Hej alla! :hello:

Bär sonen i sjal men är inne på att köpa en sele också så skulle behöva lite råd.. Är helt lost på selar! :whut: Funderar på en Ergo, kanske sport-varianten!? KAN selen bli för stor? Tanken är väl att mannen ska kunna bära någon gång..vi båda är långa. Sen undrar jag om det är svårt att lära sig sätta barnet på ryggen i en ergo?
Användarens profilbild
Av theos
Jag menar alltså om selen kan vara för stor så det inte går att spänna åt alla remmar ordentligt! Om vi behöver ha en varsin sele eller... :mrgreen:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Är ni långa bägge två har jag svårt att se att en ergo-sport skulle bli för stor för er, om ni inte är väldigt, väldigt, väldigt smala. :D

Att sätta upp ett barn på ryggen i en sele kräver precis som ryggknyt med sjal lite träning innan barn och bärare känner sig trygga och bekväma med det, men jag tycker nog att det är lättare än ryggknyt med sjal iaf.
Användarens profilbild
Av theos
CrazyMagpie skrev:Är ni långa bägge två har jag svårt att se att en ergo-sport skulle bli för stor för er, om ni inte är väldigt, väldigt, väldigt smala. :D

Att sätta upp ett barn på ryggen i en sele kräver precis som ryggknyt med sjal lite träning innan barn och bärare känner sig trygga och bekväma med det, men jag tycker nog att det är lättare än ryggknyt med sjal iaf.
Tack så mycket för ditt svar:) Jag är smal men inget benrangel..
Användarens profilbild
Av Carolinah
Jag använder både sele och vävd sjal sen bara 1-2 mån tillbaka. Min kille är 3 mån och jag har precis börjat sätta honom på ryggen ibland. Det är mycket lättare med sele än med sjal kan jag säga. Med sjal har jag lyckats vid de flesta av de tillfällen vi provat (4-5 ggr bara), med sele gick det fint sen första försöket. Har en Manduca och sätter först i honom (benen utanför), på mage med axelbanden på, drar sen av dem och håller med en hand, lutar mig fram, drar först så han hamnar bakom min ena arm och kan vila huvudet på den (som i en av filmerna på SB:s knytinstruktioner för ryggknyt med vävd sjal) och drar sen honom vidare till ryggen. Än så länge står jag framför spegeln hemma eller ber nån kolla för säkerhets skull. Funkar jättebra! För Manduca finns filmer med instruktioner så det gör det väl säkert med Ergo också. Lycka till!
Av leaves
theos skrev:Sen undrar jag om det är svårt att lära sig sätta barnet på ryggen i en ergo?
För oss har det inte varit svårt alls och J vande sig snabbt vid hur det gick till. Vi kollade runt på nätet efter instruktioner och det finns tusen olika sätt att göra det på så ni hittar säkert något som passar er bra. :D
Senast redigerad av leaves den tor jul 12, 2012 23:02, redigerad totalt 2 gång.
Av mly
Hoppas du blir nöjd, själv har jag lite svårt att knuffa runt i på ryggen, men jag tar ner henne så ibland. Men 9 av 10 gånger som jag ska ha upp henne på ryggen så är det när vi har åkte bil, då lägger jag henne på selen i bagagen och sen lutar jag mig ner med ryggen mot henne och knäpper runt midjan och trär sedan i ärmarna i de remmarna. Fungerar bra för mig som inte riktigt vågar annars....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?